Çörlen Asar kalesi Bağarcık İEL 14.101.2023

Photo ofÇörlen Asar kalesi Bağarcık İEL 14.101.2023 Photo ofÇörlen Asar kalesi Bağarcık İEL 14.101.2023 Photo ofÇörlen Asar kalesi Bağarcık İEL 14.101.2023

October 18, 2023
October 2023

•   5 2 Reviews

near Bağarcık, Aydın (Türkiye)

Length: 2.36 km (1.466 mi)

Bağarcık Köyü çevresinde bulunan ÇÖRLEN ASARI (KALESİ) yola yakın çıkışı dikkat gerektiren manzara güzelliği sunan kendine has yapı

Kaynak;

Çörlenasar Kalesi

Çörlenasar Kalesi Bağarcık Mahallesinin hemen güneyinde kalmaktadır.Latmos bölgesinde uzun yıllar yüzey araştırmalarında çalışmış Anneliese Peschlow Çörlenasar kalesini bizans döneminde tarihlemiştir.Çörlenasar Kalesi fazla yüksek olmayan kayalık bir tepenin üzerinde bulunmaktadır.Sur duvarları moloz taşlar ile örülmüştür.Giriş kapısı güneye bakmakta olup kenar kısımları tahrip olmuştur.Bölgede Herakleia antik kentini korumaya yönelik bir çok Helenistik döneme tarihlenen uç kalesi bulunmaktadır.Çörlenasar kalesinde günümüzde hala kullanılmakta olan muhtemeldir ki antik dönemde de kullanılan Milas yoluna bağlantıyı sağlayan yolun heman kenarında yükselmektedir.Bu da bize gösteriyor ki bu yolun önemi Bizans döneminde artmış ya da iç bölgelere saldırıların erken müdahalesi amacıyla bölgede yeni bir uç kale yapımına ihtiyaç duyulmuştur.

Wypt 017

14 Oct 2023 4:33 pm

• Photo of ibonur
    ibonur Oct 18, 2023

eskiden çıkış alanında merdiven vardı şimdi yok

• Photo of ALPS
    ALPS Oct 18, 2023

Ana Yol üzerinde arı kovanları var bu alan sıkıntılı araç ile durmayın geçmeyin Ter parfüm arıları sıkıntılı hale getirebilir. dikkat yaklaşım rotasını degiştirin

• özgür akşakar Mar 18, 2024

Kaleye çıkışta belirli işaret ya da bir yol oluşturulmuş mu acaba, teşekkürler...