Cordillera Blanca Et 1 Llamacorral

May 17, 2014
May 2014

near Queral, Ancash (Peru)

(En el blog, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In the blog, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Cordillera Blanca) Ruta el 1/05/2014; 24 km; +1124 -30; 7 hores. Excursió organitzada amb el següent itinerari: Cashapampa (2950m), Quebrada Santa Cruz, Llamacorral (3690m). Tipus de sortida: travessa lineal; Dificultat: fàcil. NOTA: El TRACK de gps presenta pèrdua de senyal en alguns casos, però el camí és evident i únic.

El cotxe ens deixa a Cashapampa, un poblet amb diversos conreus de quinua, que forma part del districte d’Ancash. Per arribar hem sortit aquest matí des de Huaraz, tot passant per Parihuanca, Carhuaz, Yungay i Caraz. Són les 12:20 i estem a 2950 metres d’altitud. Fa dos dies acabàvem al Machu Picchu el Camí de l’Inca i estem perfectament per començar aquest nou projecte. Som els mateixos: el Joan de Castelldefels, el Joan de València, el Toni, el Miquel i jo (l’autor del blog). El guia és l’Ivan i a més hi ha un nou caminador al grup que es diu Vicenç, que és mallorquí però viu actualment a Santiago de Xile.

Al prat del costat hi ha les mules i un cavall, que ens acompanyaran durant tot el trekking, que durarà 5 dies. El poblament original d’Àncash es remunta, segons els arqueòlegs, a més de 13.000 anys. Els assentaments humans pre-incaics es calculen al voltant dels rius Quilcay i Santa. En època incaica va esdevenir la conquesta per part de la corona de Castella i el 1574 es va consolidar la població amb que s’anomenava, pels espanyols, una “reducción de indios” amb el nom de San Sebastián de Huaraz. Amb la dominació espanyola es va posar en marxa un procés de definició jurídica del territori... ...