Conzefenn

September 24, 2017
September 2017

near Weiswampach, Clervaux (Lëtzebuerg)

Het wandelpad begint bij het gemeentebestuur in Weiswampach en loopt langs het trampad parallel aan de hoofdweg in de richting van Wemperhaard. Het pad door de weiden eindigt bij een sparrenbos en verandert in een goed toegankelijk bospad. Dit volgt de Fennbach naar een wetland, het natuurreservaat Conzefenn. Er is een uitzicht toren van waar u het vleiland kunt zien. Steek het natuurreservaat in de richting van het massale winkelcentrum en terug in het bos. Een kleine voetbrug maakt een halve bocht in het vleilandgebied, waar men de planten en het wild van het natuurgebied bijzonder goed kan observeren. Het pad verlaten het bos en een spoor leidt tussen koeienweiden voordat u op een onverharde weg komt. Dit leidt tot de N12, die de Wemperhaard verbindt met Wilwerdange. Voorzichtigheid wordt geadviseerd terwijl u de N12 een korte afstand volgt voordat het pad op een vaste grondweg gaat. De grondweg volgt de grens van het natuurreservaat en dan terug in het bos. Het bos eindigt bij het tweede Weiswampachmeer, dat alleen gebruikt wordt om te vissen. Aan de oever van dit meer gaat u naar het eerste meer. Na een korte klimop bent u terug op het spoor waar u de wandeling begon. Aan de oever van dit meer gaat u naar het eerste meer. Na een korte klimop bent u terug op het spoor waar u de wandeling begon. Aan de oever van dit meer gaat u naar het eerste meer. Na een korte klimop bent u terug op het spoor waar u de wandeling begon.

Het pad is gemarkeerd met een bord met een gele goudsbloem.