Photo ofConstantinople Su Yolu: Kalfaköy, Ayazmadere, Kaçıkçı, Karlıpınar, Kumarlıdere, Şarapdere, Keçigerme, Kalfaköy Photo ofConstantinople Su Yolu: Kalfaköy, Ayazmadere, Kaçıkçı, Karlıpınar, Kumarlıdere, Şarapdere, Keçigerme, Kalfaköy Photo ofConstantinople Su Yolu: Kalfaköy, Ayazmadere, Kaçıkçı, Karlıpınar, Kumarlıdere, Şarapdere, Keçigerme, Kalfaköy

September 20, 2020
September 2020

near Kalfa, İstanbul (Türkiye)

İrem, Zeynep, Fikri, Oben, Defne, Yunus, Elif, ve Kerem tarafından yüründü. Evvelki yürüyüşümüze göre kişi sayısının artması (üstelik önceden gelenlerden fire vermeden) bayağı motive edici!

Bu hemen her mevsim yürünebilecek, neredeyse tamamı keyifli patikalardan geçen, bir yerde zor bir geçişi olan (bunu kolayca aşmak için önerilerimi aşağıda belirttim) bir rota. İstanbul'a yakın en hoş tematik yürüyüşlerden biri diyebilirim. Rota üzerinde maalesef hiç su kaynağı yok. Ancak bunu telafi etmek için, sağ ayakkabısında problem yaşayanlara mahsus, rota üzerinde bir yedek terlik var, konumu haritada işaretli.

Kalfaköy'de üç kıraathane, iki bakkal, ve suyu güzel akan çeşmeler var. Köy camiine yakın olan bakkal, güzel tostlar yapıyor. Yine camiinin karşısında umuma açık bir tuvlet var; Covid önemlerini almış olan herkes burayı mutlulukla kullanabilir. Ayrıca İETT 404 hattı ile, ya da Çatalca'dan dolmuş ile de köye ulaşım mümkün. Köyün kuzeyinde, güzel bir minaresi olan eski bir camii, ve bir türbe de var. Bu iki yapının karşısında ise, eski bir çeşme yer alıyor.

Germeler
Ayazmadere: Eğer dikkatli bakmazsanız fark edilmeyebilir bile! Kemer harap halde.
Kaşıkçı Germesi: Germe, sık ormanın içinde, yanına yaklaşmak kolay değil, sadece yan duvarları ayakta.
Karlıpınar: Bu cangılın içinde kalmış olmasına rağmen yanına yaklaşılabilen germelerden, bir kemeri ayakta ve su kanalı hala biraz belli oluyor, çok hoş bir yapı.
Kumarlıdere: Bu germeye güneyden yaklaşırken, ana yapıya 100m kala, belirgin su kanalı üzerinden yürünmeye başlanıyor. Yine köprünün en güney ucunda, yapının ayakta kalan son kısmına tırmanırsanız, kemeri iyice görebilen ve vadiye hakim bir manzara noktası var. Germe oldukça iyi bir vaziyette, ancak bitki örtüsünden dolayı, üzerindeki haç ve diğer işaretler görünmez durumdalar. Burası piknik yapmak için ideal bir noktadır.
Şarapdere Germesi: Harap halde, defineciler burayı epey tırtıklamışlar. Germenin doğu tarafında su tüneli açılmış, örümceklerle arası iyi olanlar buna bir göz atabilirler.
Keçigerme: Oldukça derin bir vadiyi kesen bu kemer, hala çok ihtişamlı, ve bana göre sistemin en havalı kemeri. Bu germeyi gözlemek için en iyi dönem, yaprakların dökülmüş olduğu mevsimler.

Şarapdere ile Keçigerme arasındaki patikada, hem 4.yy (dar kanal) hem de 5.yy (geniş kanal) tünelleri belli oluyorlar.

Artık gelenekselleşmiş olan Kestanelik Köftecisi partisi ile, günü taçlandırdık!

!!!Rotanın başında "tricky" olarak işaretli bir nokta var. Burası oldukça sarp 20 metrelik bir yamaç. Hava kuru olmasına rağmen, burayı inerken çok zorlandık, ıslakta ve çamurda inmeyi düşünemiyorum bile. Ancak bu pain-in-the-ass noktasını bizim yürüdüğünüz izi takip etmek yerine, Ayazmadere'den sonra mümkün olduğunca Kuzeydoğu patikaları takip ederek atlatabilirsiniz diye düşünüyorum.

Kaynaklar:

James Crow'un kitabı, sistemi en iyi şekilde tarif etmekte.

https://www.researchgate.net/profile/James_Snyder11/publication/ 309151806_A_study_of_material_technology_sourcing_and_
building_organization_of_the_Water_Supply_of_Constantinople_and_Anastasian_Wall/lin ks/
59e0bb010f7e9bc5126e2da0/ A-study-of-material-technology-sourcing-and-building-organization-of-the-Water-Supply-of-Constantinople-and-Anastasian-Wall.pdf

PictographTree Altitude 0 ft

PictographPicnic Altitude 0 ft

piknik

PictographProvisioning Altitude 0 ft

Çok iyi tostu olan bakkal, yanında kıraathane ve cesme

Güzel Türk kahvesi yapan kıraathane

manzara noktasi

PictographTunnel Altitude 0 ft

Narrow channel (4.yy)

• Photo of cayav
    cayav Sep 23, 2020

İETT 404 hattının yanı sıra Çatalca Kaymakamlığının arkasındaki minibüs hattı ile Kalfaköy'e varılabilir. Bazen otobüs seferini kaçırınca zaman kaybetmemek için alternatif olabiliyor.
    Toplu ulaşımın bir avantajı da rotaya Kalfa'dan başlayıp Çiftlikköy'de sonlandırma olanağı oluyor.

• Photo of dantelk
    dantelk Sep 23, 2020

Teşekkürler! :)

• Photo of Anıl Tezcan
    Anıl Tezcan Sep 23, 2020

Ooo yürünmüş :) yazılarınız çok keyif verici be!

• Photo of dantelk
    dantelk Sep 24, 2020

Çok teşekkürler, sizin önceki haftaki tecrübeniz, buraya gitmemiz için güven verdi :)

• frt.04ac Apr 21, 2022

Şarj ınız yoksa çıkmayın yola kaybolma ihtimaliniz çok yüksek dikkatli olun tehlikeli biraz rotada bazı yollar kapalı bilginize domuz da var