Congost de Mont-rebei des de la Masieta fins a l' albergue de Montfalcon i tornar.

May 9, 2024
May 2024

near Girbeta, Aragón (España)

L' any 1960, el camí natural, va quedar inundat per la construcció del pantà de Canelles.
Als anys 80, es va excavar a la roca el camí, al marge esquerra de la Noguera Ribagorçana, és dir, a la pared de Catalunya. És un camí estret, equipat, gairebé tot, amb una sirga

El 2013 es construeix el pont del Seguer, que porta a la part aragonesa, entrem al Montsec d'Estall .
A partir d' aquí es puja per anar a les escales. Es una construcció molt sòlida, que dona confiança, els trams llargs son de 10 esglaons i els curts de 5.
Hi ha una barana molt ampla. Aquesta escala fa ziga-zagues.
Caminem una mica i arribem al segon tram, aquest és diferent, és més en diagonal, pel meu gust, més estètic.
Llavors ve una caminada, molt bonica, fins arribar a l' alberg de Montfalcó. És una gran casa d' estructura quadrada que havia sigut la casa més important del poble, i que hi havia l' escola.
Pugem a l' Ermita de Sta. Quitèria i St. Bonifaci, preciosa.
Des d' aquí iniciem la tornada cap a la Masieta, repetint tot el camí que hem fet a l' anada.
Saber el que hem fet, tan de kms. com de desnivell, és complicat. Jo, per moltes ressenyes que he vist al Wikiloc, calculo que hem fet uns 20 kms. amb un desnivell d' uns 1000 ms.