Wikiloc will stop soon for maintenance

← Part of Kocaeli Yarımadası

Çongara Deresi'nden Denizli Göleti'ne ( 2014 02 )

Photo ofÇongara Deresi'nden Denizli Göleti'ne ( 2014 02 ) Photo ofÇongara Deresi'nden Denizli Göleti'ne ( 2014 02 ) Photo ofÇongara Deresi'nden Denizli Göleti'ne ( 2014 02 )

May 16, 2020
February 2014

near Ovacık, Kocaeli (Türkiye)

Eskilerin inanışına göre ilk cemre 20 Şubat’ta havaya düşer. Yedişer gün arayla da suya ve toprağa. Doğa tekrar canlanır, umutlar tazelenir… Karakış kendini tekrar gösterir mi bilinmez ama doğa bu sefer cemreleri de beklemeyecek anlaşılan.

Bulutların kapattığı gri bir gökyüzünün altında başlasa da yürüyüşümüz attığımız her adımda güneşe biraz daha yaklaşıyoruz. Yol boyu gördüğümüz iri şahinlerin yerine hiç susmayan şarkılarıyla ispinozlar eşlik ediyor bize.

Dereyi karşıya geçip meşe ormanları içinde yükseliyoruz. Mor renkli çuhalar hemen kendini gösteriyor. Birkaç kocaman yabani kirazın altından geçtiğimizi Kadir Abi’nin uyarısıyla anlıyoruz. Yükseldikçe sarı renkli çiğdemler eşlik ediyor yolumuza, sonra da henüz yapraklanmış orkideler.

Dün akşam yağmur yağmış olmalı. İzlediğimiz yol kısmen çamurlu. Bu sayede bizden önce yolu kullananlar hakkında da az da olsa fikrimiz oluyor. Bir tilki, birkaç karaca, belki bir avcı ve köpeği…

Öğlen molasını 427 metre ile bu civarın en yüksek noktası olan Yelken Tepe’de, asırlık meşelerin altında veriyoruz. Tepemizde sürmeli çalıkuşları dolaşıyor. Geriye ise pek fazla bir yolumuz yok. Her ne kadar içindeki su oldukça azalmışsa da Denizli Göleti bizi bekliyor. Köy kahvesindeki sıcak çayların hayaliyle bitiriyoruz yürüyüşümüzü ve de gelecek seferin sabırsızlığıyla…