El sostre d'Andorra: el cim de Comapedrosa des de la vall de Baiau

Photo ofEl sostre d'Andorra: el cim de Comapedrosa des de la vall de Baiau Photo ofEl sostre d'Andorra: el cim de Comapedrosa des de la vall de Baiau Photo ofEl sostre d'Andorra: el cim de Comapedrosa des de la vall de Baiau

9 hours one minute
August 17, 2023
August 2023

near Tor, Catalunya (España)

El millor de l'ascens al Cim de Comapedrosa, la màxima altitud del Principat d'Andorra és el propi ascens, perquè el cim, que diguem no és massa maco.
Deixem el cotxe al Pàrking del refugi de la Valferrera (recordeu que a l'estiu, cal reservar i pagat, tot i que rarament s'omple). A la baixada, quasi que de ben segur, us demanen el resguard del pagament on-line.
Arrenquem vall amunt per una pista fins a un tancat de ferro (Pla de Boet) i a partir d'aquí, el camí no té pèrdua. Va guanyant alçada suaument fins arribar als estanys de Baiau i uns metres més enllà, el refugi de Baiau. Els estanys de Baiau són un dels conjunts més espectaculars del Pirineu Central-Oriental. L'estany gran és un indret impressionant. Si no voleu pujar al cim, arribar fins a aquest estany ja és una bona caminada i estar en aquest punt, és ja una bona satisfacció.
A partir d'aquí, hem de flanquejar una tartera i la caminada es posa exigent. Hem d'enfilar-nos per una vessant amb molt de pendent i descompost fins assolir un petit coll, que té unes vistes espectaculars sobre els estanys i la vall.
Des d'aquest punt, es flanqueja un vessat fins trobar-nos amb el camí andorrà i una darrera pala amb un camí força traçat ens duu al cim.
Des del cim, es té una bona vista del massís de la Pica d'Estats i el Sotllo.
ATENCIÓ: amb els telèfons mòbils, que si teniu mobilitat de dades i es connecten a ,companyies andorranes, podeu tenir un disgust.