Photo ofCOMABONA (SERRA DEL CADÍ): Prat d'Aguiló-Pas dels Gosolans-Aguiló-Puig de Font Tordera-Comabona-Pas de Tancalaporta-Pas del Bou Photo ofCOMABONA (SERRA DEL CADÍ): Prat d'Aguiló-Pas dels Gosolans-Aguiló-Puig de Font Tordera-Comabona-Pas de Tancalaporta-Pas del Bou Photo ofCOMABONA (SERRA DEL CADÍ): Prat d'Aguiló-Pas dels Gosolans-Aguiló-Puig de Font Tordera-Comabona-Pas de Tancalaporta-Pas del Bou

June 28, 2023
June 2023

near Víllec, Catalunya (España)

Una clàssica del Cadí. La pujada al Comabona des de Prat d'Aguiló tot tornant pel Coll de Tancalaporta i el Pas del Bou.

En aquesta ocasió hem fet la ruta amb nens de 10, 8, i 6 anys.

Després de fer nit al refugi de Prat d'Aguiló sortim en direcció al Pas dels Gosolans. La pujada fa esbufegar una miqueta però es deixa fer. Un cop a la carena del Cadí comença l'espectacle visual de 360º, amb vistasses sobre Prat d'Aguiló i tot el Baridà, i més enllà bona part del Pirineu. De l'altra banda ressalta el Pedraforca en primer terme, en una vista gens habitual del seu pollegó septentrional, i la resta de Prepirineu català. Quina delícia!

El caminar per la carena és de força bon fer i així anem coronant l'Aguiló (2.494 m) i el Puig de Font Tordera (2.526 m) consecutivament. Realment són 2 cims força secundaris però ja que hi som els sumem.

Finalment arriba la darrera pujada fins al Comabona (2.548 m) el gran objectiu del dia i, aquest sí, un dels mítics del Cadí.

La tornada la farem davallant cap al Coll de Tancalaporta i després flanquejant fins al Pas del Bou, un magnífic prat herbat a 2.250 m. A partir d'allà ja virem cap a ponent per a encarar la tornada definitiva per la cara nord del Cadí, en un camí que ens farà fer algun puja i baixa, però que sense més dificultats ens retornarà a Prat d'Aguiló i al seu refugi on farem un bon beure per a culminar aquesta classiquíssima cadiniana!

Per cert! Els nens l'han feta i molt bé! I això que ha fet un dia de molta calor!

Aguiló (2.494 m)

Aparcament refugi Prat Aguiló

Coll de Tancalaporta

Collet de Comabona

Comabona (2.548 m)

Pas del Bou

Pas dels Gosolans

Puig de Font Tordera (2.526 m)

PictographMountain hut Altitude 6,679 ft

Refugi de Prat d'Aguiló

• Photo of jordi-g
    jordi-g Jul 30, 2023

Molt bona ruta per fer amb canalla avesada a caminar. Bones vistes el tros que no hem tingut boira

• Photo of El porquet de Sant Antoni
    El porquet de Sant Antoni Jul 31, 2023

jordi-g Espero que la boira no us fes massa la guitza perquè les vistes des de la carena del Cadí són de primer nivell. Gràcies per la valoració!

• Photo of Miquel52
    Miquel52 Sep 23, 2023

Estem pensant en fer aquesta ruta, com estava la pista des de Montella per pasar-la amb un cotxe "normal" ?

• Photo of El porquet de Sant Antoni
    El porquet de Sant Antoni Sep 25, 2023

Miquel52: Jo diria que la pots fer però anant amb compte. A dalt hi he vist turismes aparcats. Tingues en compte però que és llarga i cal anar superant bastants trencaaigües. Si és un turisme baix compte en aquests passos. El punt més delicat però és una forta pujada ja gairebé a dalt de tot, que està força malament. Allà cal tirar de decisió i no dubtar. És possible que les rodes t'hi derrapin una mica però jo l'he fet i d'altres turismes també.
    Com sempre en aquests casos, com més alt sigui el cotxe més tranquil·litat et donarà.