Comabona des de Prat d' Aguiló. ( circular )

Photo ofComabona des de Prat d' Aguiló. ( circular ) Photo ofComabona des de Prat d' Aguiló. ( circular ) Photo ofComabona des de Prat d' Aguiló. ( circular )

1965
September 4, 2020
September 2020

near Víllec, Catalunya (España)

Maquíssima i molt assequible, una ruta apte per a tots els nivells !!

Per accedir a l' aparcament haurem d' arribar fins al poble de Montellà on una mica abans surt una pista a mà dreta amb un indicador de "refugi Prat d' Aguiló ", nosaltres hem pujat amb una furgoneta i amb uns 40 minuts de pista sense asfaltar prou bona, hem arribat a l' aparcament i hem fet nit aquí.

Sortim de l' aparcament i en 5 minuts passem per l' esquerre del refugi Prat d' Aguiló on i veiem un cartell indicador que i diu " pas dels Gosolans 1h ", el camí puja molt bé i és impossible perdre's, abans d' arribar a dalt la pujada es un xic més pronunciada però res de l' altra món, a més amb el paisatge tant guapo que es veu gairebé ni ens adonem que ja som a dalt, un cop al coll tenim el regal de la cara nord del cadí, un espectacle.

Des del coll tombem lleugerament a mà esquerre seguint el GR direcció Est en lleugera pujada per uns prats verds plens de vaques i cavalls, primer pujarem un petit cim, el " Font Tortera " i ja de seguida arribarem al cim del Comabona sense gaire més esforç, un cop al cim el Pedraforca es veu impressionant amb totes les seves vies de la nord i el gat que treu el cap, tambè mirem on mirem tenim unes vistes de lexe, des del Puigmal, Carlit a tots els cims de la Cerdanya, impressionant...

Després d' una bona estona al cim començem els descens direcció Est- Nord - Est per un camí força fresat, passarem el coll de Tancalaporta i continuarem fins a empalmar amb el sender de Cavalls del Vent on aquí girarem a l' esquerre direcció Nord, donarem la volta a tota la muntanya que teniem al davant i continuarem baixant passant per sota d' on venim i flanquejant tota la muntanya en lleugera baixada i amb alguna pujadeta arribarem altra cop al punt de sortida.

Una ruta molt agradable i preciosa, l'entorn és únic i salvatge, espero que la gaudiu molt !

Aparcament

PictographMountain hut Altitude 6,496 ft

Refugi Prat d' Aguiló

Just al costat del refugi surt el sender que ens portarà cap al pas del Gosolans

Pas dels Gosolans

Puig de Font Tortera

Cim del Comabona

Coll de Tancalaporta

Cruïlla, anem a l’esquerre

Cruïlla que enllaça amb els que venen de Cavalls del Vent

Pla creus

• Photo of Esther Fernández
    Esther Fernández Oct 18, 2020

Hola, creus que la pista està com per anar amb un turisme?
    Moltes gràcies!

Joan Aguilà. Oct 18, 2020

Hola Esther,
    Nosaltres vam pujar amb una furgoneta però a dalt i havíen cotxes,
    Tambè depen de lo baix q sigui, no et vull enmerdar !!

• Photo of Esther Fernández
    Esther Fernández Oct 19, 2020

Gràcies per la k informació!

Joan Aguilà. Oct 19, 2020

De res, jo crec que vigilant una mica pujareu bé,
    Salut i a disfrutar !

• Photo of Penya Montserrat
    Penya Montserrat Jun 18, 2021

Ruta molt entretinguda i amb panoramiqies fantàstiques de la Cerdanya I el Bergadà.

Joan Aguilà. Jun 18, 2021

@Penya Montserrat Moltes gràcies per la valoració, una ruta preciosa sens dubte!