Colybrassus - Susuz - Karakışla

2019
January 16, 2016
January 2016

near Bayırkozaağacı, Antalya (Türkiye)

Güzelbağ - Bayırkozaağacı mahallesi sınırlarında yer alan Colybrassus, nam-ı diğer Aya Sofya kentine giden yol kavşağında saat 07:15 sularında başlayan yürüyüş, Antik kentte verilen kısa tanıtım molasının ardından oldukça mutedil bir eğimle yükselerek sedir ormanlarıyla kaplı 1500 m'lik bir boyundan geçen orman yolunu takip edip, ardından önce km 12,5 da toprak yoldan ayrılıp patikadan Doğu'ya, Susuz Yaylası hattına oradan da yine toprak yol üzerinden Güney'e Süleymanlar yaylasına doğru ilerledi. 19. km'de toprak yoldan ayrılıp Karakışla mahallesine giden tarihi göç yoluna girdi ve oldukça sert bir inişle yine bu mahallede sona erdi. Kısmen rahat bir yürüme temposuna sahip ilk 19 km, hemen herkes tarafından rahatlıkla yürünebilecek rahat bir parkur olsa da, son 3 km de yer alan göç yolu artık kullanılmadığı ve kısmen tahrip olduğu için dikkatli olunması faydalı olacaktır. Sert tabanlı bir trekking ayakkabısı bu parkur için yeterlidir. Her hangi bir kaynağa rastlanmayan parkur üzerinde çoban kulübeleri ve Susuz yaylasında sarnıçlar mevcut. Kış olması nedeniyle benim için 2 lt su yeterli oldu. Çoban köpeklerine dikkat.

Çardak

Gedevet

• Photo of Hüseyin Türkeli
    Hüseyin Türkeli Jan 6, 2019

Tarihi bir kenti de gören, oldukça keyifli bir rota.