Collsuspina - Coves del Toll - Torrent del Gomar - Collsuspina

Photo ofCollsuspina - Coves del Toll - Torrent del Gomar - Collsuspina Photo ofCollsuspina - Coves del Toll - Torrent del Gomar - Collsuspina Photo ofCollsuspina - Coves del Toll - Torrent del Gomar - Collsuspina

May 2, 2024
May 2024

•   5 2 Reviews

near Collsuspina, Catalunya (España)

Ruta realitzada amb els companys del Grup de Muntanya dels Enginyers el dia 02-05-2024.

Cal donar les gràcies als companys Lluís, Mª Mercè i Miquel per molt bona feina realitzada en la preparació i coordinació d’aquesta sortida.

Ruta que sortint de Collsuspina ens portarà fins al Parc Prehistòric de les Coves del Toll i tornarà pel torrent del Gomar seguint el sender del Toll.

Sortim de Collsuspina pel camí de l’Espinoi, pista forestal en molt bon estat que seguirem fins a les Granges de l’Espinoi. Continuem per la pista, camí del Toll, passem pel costat de can Puig-antic, per sobre del pantà dels Plans i arribem fins al Parc Prehistòric de les Coves del Toll. Aquí, després de fer una molt interesant visita guiada, d’uns 50 minuts, a la cova del Toll, seguim l’itinerari que tenen senyalitzat que passa per la cova de les Teixoneres, el Cau, la cova Morta i la Surgència, les reconstruccions de cabanes prehistòriques, les Covetes i tornem a punt d’informació del Parc Prehistòric de les Coves del Toll.

Per tornar cap a Collsuspina seguim el camí del Toll que va remuntant el Torrent del Gomar fins arribar al Solell del Pedró on agafem una pista que passant per Can Picanyol ens porta fins al Camí Ral de Manresa a Vic que seguim per arribar finalment de tornada a Collsuspina.

L'Espinoi

Pla de l'Espinoi

BCN Drone Center

Intersecció Accés a Puig-antic

PictographPhoto Altitude 0 ft

Els Plans del Toll

Els Plans - Camí de la Tuta

PictographInformation point Altitude 2,476 ft
Photo ofCentre d'acollida de les Coves del Toll Photo ofCentre d'acollida de les Coves del Toll Photo ofCentre d'acollida de les Coves del Toll

Centre d'acollida de les Coves del Toll

Creu de Terme

• Photo of Manel_49
    Manel_49 May 3, 2024

Gran sortida, gaudint de la diversitat de la zona: altiplà amb masies disperses amb els seus camps de conreu actius, Coves del Toll: singulars i extraordinàries, vall i torrent de Gomar amb vegetació molt agradable i el seu riu amb salts i avencs. Bones fotos, en especial les que capten les explicacions del camí ral i de la creu de terme. Salut i Cames!!!!

• Photo of Pensament alpí
    Pensament alpí May 14, 2024

Totalment d'acord. Una ruta plena de sorpreses totes elles agradables molt bé descrita. Moltes gràcies!!