Photo ofCollserola: Sant Cugat - Turó de Magarola - Tibidabo - Vil·la Joana - Font de la Budellera - Sant Medir - Sant Cugat Photo ofCollserola: Sant Cugat - Turó de Magarola - Tibidabo - Vil·la Joana - Font de la Budellera - Sant Medir - Sant Cugat Photo ofCollserola: Sant Cugat - Turó de Magarola - Tibidabo - Vil·la Joana - Font de la Budellera - Sant Medir - Sant Cugat

March 14, 2018
February 2018

near Sant Cugat del Vallès, Catalunya (España)

Recorregut per Collserola. Sortim de Sant Cugat cap el Turó de la Torrefera i el coll de la Torrefera. Travessem la pista que porta a Can Borrell i seguim cap el Turó de Sant Adjutori i el Turó de la Magarola. Anem cap el coll de l’Erola, travessem la carretera que va de Barcelona a Sant Cugat i agafem un corriol a la dreta que va cap a la font de la Salamandra, el coll de la Vinaixa i el turó d’en Puig. Tot just començant el corriol i a uns 20 metres a la dreta s’hi troba la Pedra dels Sacrificis, megàlit prehistòric de fa uns 4500 anys.
Continuem fins a la intersecció que va cap el coll de la Vinaixa i el Turó d’en Puig per un costat i cap el Tibidabo per l’altre. Anem fins el Tibidabo i tornem pel mateix camí fons a aquesta intersecció. Continuem cap el coll de la Vinaixa i abans d’arribar-hi ens desviem per camí que va cap a Vil·la Joana. Abans d’arribar a Vil·la Joana ens desviem cap a la Font de la Budellera i des d’aquí anem fins a la carretera de Vallvidrera a Sant Cugat i arriben fins a Vil·la Joana.
Tornem pel camí del coll de la Vinaixa i Turó d’en Puig, però com que volíem passar per la font del Canet i abans ens l’havíem passat, tornem a agafar la pista de la Font de la Budellera i abans d’arribar ens desviem cap a la font del Canet. Continuem en direcció al Tibidabo per tornar a passar per la font de la Salamandra i el coll de l’Erola i tornem cap a Sant Cugat pel camí de Sant Medir i Can Borrell.

Inici - Final

PictographSummit Altitude 0 ft

Turó de la Torrefera

Coll de la Torrefera

PictographFountain Altitude 555 ft

Font de la Rata

La part superior és de pedra vista, amb una capelleta amb el nom de la font i un acabat superior de doble vessant que fa de teuladeta. El tub està trencat i habitualment no raja.

PictographSummit Altitude 0 ft

Turó de Sant Adjutori

Coll de l'Erola

Ctra. Sant Cugat - Arrabassada amb Ctra. Tibidabo i Vallvidrera

Megàlit prehistòric de fa uns 4500 anys. És una pedra de pòrfir rosat on s’hi veuen una dotzena de cassoletes i reguerons Les seves mides són, aproximadament de 1,5 metres x 1 metre x 0,5 metres.

Construcció de totxo i de pedra encastada al marge. De la placa frontal surten dos tubs, que ragen poquet dins de la pica semicircular.

Coll de la Vinassa - Tibidabo

PictographPanorama Altitude 0 ft

Mirador

Mirador sobre Collserola i el Vallès al costat de l'antic hotel La Florida

Construïda el 1918. El nom de la font podria ser degut a que les seves aigües eren beneficioses per guarir problemes estomacals (budells). També hi ha qui diu que, anys enrere, hi havia una casa al peu de la font on es fabricaven cordes per guitarres que estaven fetes de budells d’animals.

Font De la Budellera - Vil·la Joana

Ctra Vallvidrera - Sant Cugat

PictographMonument Altitude 0 ft

La Vil·la Joana fou una de les masies més importants de Vallvidrera. Documentada des del segle XVI, va ser adquirida al segle XIX per la família Miralles, que la reformà completament i li donà caràcter residencial i el nom de Vil·la Joana pel qual és coneguda. Al maig de 1902, Ramon Miralles va convidar-hi el poeta Jacint Verdaguer quan els metges van recomanar-li aire de muntanya per pal·liar els efectes de la seva avançada tuberculosi. El poeta va morir en aquesta finca el dia 10 de juny d'aquell any. El 1962 l'Ajuntament acordà convertir-la en museu dedicat a la memòria de Jacint Verdaguer.

Sant Sant Medir -Turó de Magarola

És una capella romànica restaurada que manté la seva estructura primitiva. És una construcció de planta rectangular amb volta de canó i està orientada a llevant. Per damunt de la façana s'aixeca un campanar de doble espadanya. La porta és de punt rodó i està adovellada. Al damunt s'hi ha fet una inscripció amb pedra i un baix relleu d'una figura. Les parets exteriors són arrebossades en blanc i no té absis a l'exterior. Existia ja el 1046 però documentalment consta des de 1120.

PictographFountain Altitude 753 ft

Construcció moderna de pedra vista on, a la part superior dreta, hi ha unes incrustacions de mosaic. A la part frontal hi destaquen les quatre aixetes amb polsador que manen abundant aigua tractada, que cau a una gran bassa. Esta situada a la mateixa plaça de l’ermita de sant Medir.

Església romànica del segle X amb reformes i ampliacions fetes als segles XII, XVI i XVII. Formà part d'una residència de repòs dels abats de Sant Cugat. La primera datació és del 962, l'ermita formava part de les propietats del monestir. I va tenir una gran importància durant molts anys en haver-se format a la vall un gran nucli de població durant l'alta edat mitjana.

En realitat si es un forn de ceràmica però d'època romana que no pas d' ibèrica. Data del període baix republicà romà (segles II i I aC)