Collserola: el Bosc Gran de Can Catà

Photo ofCollserola: el Bosc Gran de Can Catà Photo ofCollserola: el Bosc Gran de Can Catà Photo ofCollserola: el Bosc Gran de Can Catà

January 9, 2019
January 2019

•   5 4 Reviews

near Cerdanyola del Vallès, Catalunya (España)

Collserola amaga molts tresors, alguns d'ells més a prop del que pensem. Un d'ells és el Bosc Gran de Can Catà, a Cerdanyola del Vallès, un espai de 80 hectàrees i que només obre al públic el primer i el tercer diumenge de cada mes.
En aquesta ruta visitarem les dues fonts del Bosc Gran de Can Catà i gaudirem de senderes, pistes i vistes impressionants del bosc i de la Serralada de Marina.
Hem aparcat a prop de la oficina d’informació (jo sempre l’hi vist tancada) del Parc de la Riera de Sant Cugat i comencem a caminar recte per la pista de Can Canaletes i Santa Mª dels Feixes (GR 173) tot passant sota l’aqueducte en ruïnes.
Seguim la pista fins a trobar, abans d'arribar a Can Catá, un amagat sender a la dreta (WP07) que, paral•lel durant un tram al Torrent d'en Fotja, ens portarà a un dels racons més bells i menys coneguts de Collserola: La Font Nova de Can Catá.
L’indret té una història curiosa i una mica romántica…

FONT NOVA DE CAN CATÀ:
”Leopoldo Gil Llopart, avi del responsable de l’espai Can Catà Natura, va fer construir una taula de pedra de 20 metres de llarg per 40 comensals i un amfiteatre per celebrar el seu convit de noces, peces que avui encara es conserven, aguantant els embats del pas del temps.
La zona es va crear el 1912, quan es va casar per tercera vegada després de la mort de les seves dues primeres esposes en el part dels seus fills. És un dels racons més curiosos del Parc Natural de Collserola, i compta amb un amfiteatre que fa de mur de contenció per evitar despreniments de la muntanya.
Gil Llopart es va casar en petit comitè, de manera que l'espai era idoni. Per a això també va comptar amb un espai on emmagatzemar els aliments durant tota la jornada, una mena de nevera natural com la de les antigues masies, que aprofitava l'ombra per mantenir fresques les viandes i begudes.”

Després de fer les fotos de rigor continuem camí per acostar-nos a la Font Vella o de Moisés que trobem molt a prop, al costat del torrent d’en Fotja.

FONT VELLA DE CAN CATÀ:
” Els elements que composen aquesta font i la seva disposició la fan molt original.El frontal és gran i al centre hi ha un requadre de mosaic decorat amb un dibuix de la recollida de Moisés al Nil. El tub apareix separat del frontal i dóna a un petit estanyol. A un costat hi ha un banc per asseure-s’hi i darrere de la Font, una mica per sobre, hi ha un berenador de pedra.”
Comencem la tornada i continuem camí prenent un camí que puja en dirección al turó de Can Cerdà.
El camí es va tornant força embardissat i puja bastant dret. Val la pena parar-se de tant en tant i mirar cap endarrere per a gaudir de les vistes del bosc i de la Serralada de Marina, al fons.
A dalt de tot arribem a una pista ample que, a l’esquerra, ens portaría cap a la Font dels Caçadors. Nosaltres prenem a la dreta.
De seguida trobem a l’esquerra l’inici d’un sender que transcorre durant un bon troç paral.lel a la pista que baixa cap a Can Catà.
Nosaltres continuem pel sender tot i que hi ha alguns trams amb força pendent de baixada.
De sobte el sender es separa de la pista cap a l’esquerra i baixa sota un sostre d'alzines directe fins la pista del GR-173 que prenem a l’esquerra de tornada al punt d’inici de la ruta.

Salut!

Nota: aquesta ruta es un versió abreujada d'una altra que vam fer al maig de 2016 i que podeu veure aquí

PictographPark Altitude 0 ft

01 Parc de la Riera de Sant Cugat

PictographRuins Altitude 436 ft

02 Aqüeducte

Aqüeducte en ruïnes de Can canaletes.

05 Can Codina

Entrada i camps de la masia de Can Codina.

PictographRiver Altitude 213 ft

06 Torrent de Can Coll

Creuem el torrent de Can Coll per la pista.

Sender

PictographRiver Altitude 0 ft

08 Torrent d'en Fotja

Caminem al costat del torrent amb el camí ple de fullaraca de roure.

09 A la dreta

Tot a la dreta.

10 A l'esquerra

Agafem un camí poc fressat.

PictographIntersection Altitude 364 ft

Agafem un petit sender a la dreta.

PictographBridge Altitude 0 ft

12 Pont sobre un rierol

Arribem a l'indret de la Font Nova passant per un petit pont.

13 Rebost

PictographFountain Altitude 0 ft

14 Font Nova

Aquesta font i els altres elements construïts al voltant, formen un conjunt d’una bellesa notable.El frontal de la font està integrat en una paret molt gran on en destaquen una postada per posar-hi una estàtua i el tub que és de grans dimensions.La pica és molt gran: té forma semicircular i uns suports per recolzar els peus.Abans l’aigua sobrant anava per un llarg canaló fins a un estany o basseta circular que esta a peu de camí.

15 Taula de pedra i amfiteatre

PictographLake Altitude 551 ft

16 Basa

PictographIntersection Altitude 351 ft

PictographFountain Altitude 538 ft

19 Font Vella o de Moisés

Els elements que composen aquesta font i la seva disposició la fan molt original.El frontal és gran i al centre hi ha un requadre de mosaic decorat amb un dibuix de la recollida de Moisés al Nil.El tub apareix separat del frontal i dóna a un petit estanyol. A un costat hi ha un banc per asseure-s’hi.

PictographPicnic Altitude 0 ft

Gracias Montserrat!
    Salud!

• descarreg Jun 28, 2020

Fácil i amb un entorn fantàstic

RofoManus Jun 28, 2020

Gràcies descarreg!

• Photo of xavieraloy
    xavieraloy Oct 4, 2020

L'hem fet quasi tota...la veritat és que hem tallat una mica i ens han sortit uns 9. Suposo que pels tombs que hem donat per l'amfiteatre. Moltes gràcies per la feina feta. Ens anat molt bé tenir-ho registra't i saber quelcom més d'aquest indret.

RofoManus Oct 4, 2020

Gràcies Xavier!
    Salut i cames!

• Photo of xavieraloy
    xavieraloy Oct 4, 2020

Uppssss no facis cas ara veig que un gps dona 7 i l'altre 9... Tant fa una matinal agradable i amb possibilitats de fer-ho en família. Nosaltres hem fet l'entrepà a l'amfiteatre amb el nostre fill de sis anys i hem passat un bon dia. Seguirem sens dubte alguna sortida més teva. Salut

RofoManus Oct 4, 2020

He, he...
    No et preocupis, els gps fan de vegades el que volen...
    Heu escollit el lloc perfecte per esmorzar, sens dubte!

• Photo of Lucia Crosas
    Lucia Crosas Apr 5, 2021

Tresor!!!

RofoManus Apr 5, 2021

I tant!

• claveria Jan 26, 2023

Fácil. Can Catà no se puede visitar, es recinto privado, pero permiten el paso por el bosque.