Photo ofCOLLSEROLA A PEU 002 – Serra de Na Joana, Serra d’en Masriera i Puig de la Guàrdia Photo ofCOLLSEROLA A PEU 002 – Serra de Na Joana, Serra d’en Masriera i Puig de la Guàrdia Photo ofCOLLSEROLA A PEU 002 – Serra de Na Joana, Serra d’en Masriera i Puig de la Guàrdia

February 12, 2024
February 2024

near Cerdanyola del Vallès, Catalunya (España)

ITINERARI (circular):

En aquesta excursió l’objectiu és atansar-nos fins dalt de les primeres elevacions que tanquen la part baixa de la Vall de St. Iscle per llevant (Serra de Na Joana) i per ponent (Puig de la Guardia). Són els relleus més destacats a la vora de Cerdanyola del Vallès i ens permeten tenir envistes sobre la ciutat i la plana del Vallès. A més recorrerem racons destacables que enllacen ambdues elevacions com són el bosc de Canaletes, la Serra d’en Masriera i els camps que envolten el mas de Can Codina en el camí cap a Can Coll. Sorprèn la bellesa del tram carener de la Serra de Na Joana (tot i el brogit impenitent de l’autopista pujant per entre el bosc), el bon corriol que discorre per entremig del bosc de Canaletes que davalla vers el Torrent de St. Iscle i les vistes des del Puig de la Guàrdia sota la torre de vigia Lima (emperò entremig les branques dels arbres), en primer terme el poblat ibèrica de Can Oliver i el barri de Montflorit i per sota l’estesa de Cerdanyola i la plana vallesenca tancada al rerafons per la Mola.
Un altre punt d’interès de la ruta que cal esmentar va d’aqüeductes, molt interessant el racó amagat de l’aqüeducte de St. Iscle. Es troba dins d’un hort tancat i hi i passarem al costat per un corriol que voreja entre els camps i horts al peu del Bosc de Canaletes. Es poden contemplar molt bé diversos arcs prou ben conservats i que fàcilment permeten rememorar la seva connexió amb el tram de Canalates que es conserva al camí principal d’accès a Can Catà des del Parc de la Riera i que també veurem de retorn al final de la ruta.
El recorregut el farem preferentment per senders i corriols de bon fer i només farem servir les pistes per enllaçar els diferents sectors (camí de Can Codina després de baixar de la Serra d’en Masriera i camí de Can Catà a l’inici i final de la ruta). En definitiva, un bònic itinerari amb tres puja-i-baixa suaus que es fa molt amè. Que ho gaudiu!!

Passarem per:
- Parc de la Riera (0,1 km; 62 msnm)
- Passera de la Riera de St. Cugat (0,6 km; 57 msnm)
- Aqüeducte de St Iscle (0,9 km; 61 msnm)
- Bosc i camps de Canaletes (1,1 km; 63 msnm)
- Serra de Na Joana (2,3 km; 166 msnm)
- Torrent de St. Iscle (3,2 km; 81 msnm)
- Serra d’en Mas Riera (4,4km; 162 msnm)
- Camí de Can Codina (5,0 km; 99 msnm)
- Torrent de Can Coll (6,0 km; 84 msnm)
- Puig de la Guàrdia (6,6 km; 199 msnm)
- Ermita de Sta. Maria de les Feixes (7,6 km; 74 msnm)

FITXA TÈCNICA:

Riera de St. Cugat

PictographBridge Altitude 197 ft

003 - Aqüeducte de St. Iscle

Photo of005 - inici sender Serra de Na Joana Photo of005 - inici sender Serra de Na Joana Photo of005 - inici sender Serra de Na Joana

005 - inici sender Serra de Na Joana

Deixem a l'esquerra la pista i prenem el petit corriol que surt a la dreta pendent amunt.

Deixem una bifurcació a la dreta que baixa als camps pel vessant nord-oest del Bosc de Canaletes

007 - corriol

Deixem el camí carener i prenem a la dreta un corriol ben definit en direcció sud-oest i en baixada. Anirem a buscar el fons d'un torrent tot travessant el Bosc de Canaletes fins a la confluència amb el Torrent de St. Iscle

008 - Enllaç GR-92 i GR-173

Cruïlla amb la pista que ve de Can Catà i porta al capdamunt de la Serra del Llagat i la Carretera del Cementiri de Collserola. Abandonarem la pista als pocs metres per un altre corriol que segueix l'eix del Torrent de St. Iscle

Deixem el sender del Torrent de St. Iscle i girem a l'esquerra per remuntar l'antiga llera fins a la pista de Can Catà

010 - Camí de Can Catà

No prenem la pista, la creuem i a l'altra banda hi ha l'inici del sender que puja a la Serra d'en Masriera. Abandonem també les marques de GR

011 - Serra d'en Masriera

012 - Camí de Can Codina

Pista que va de Can Codina a Can Coll, prenem a l'esquerra en direcció a aquest últim

013 - Cruïlla sender al Puig de la Guàrdia

Just després de creuar el Torrent de Can Coll agafem el sender que surt a la dreta de la pista

Abandonem sender principal a Can Coll i prenem a la dreta en forta pujada pel llarg llom meridional del Puig de la Guàrdia

015 - collet

Petita collada on el relleu es suavitza. Seguim la direcció general vers al nord. Per l'esquerra arriva un altre sender que no hem de prendre

PictographSummit Altitude 682 ft

016 - Puig de la Guàrdia

Torre Lima

PictographSummit Altitude 659 ft

017 - inici corriol

Baixada vers Canaletes seguint la carena nord-est del Puig de la Guàrdia

PictographReligious site Altitude 302 ft

018 - Camí de Can Catà

Enllacem amb el Camí de Can Catà just davant dels camps on hi ha l'ermita de Sta. Maria de les Feixes i unes desenes de metres més endavant creuem sota l'Aqüeducte de Cannaletes, de retorn al punt d'inici de la ruta al Parc de la Riera