Collsacabra: Santuari de Cabrera, circular

Photo ofCollsacabra: Santuari de Cabrera, circular Photo ofCollsacabra: Santuari de Cabrera, circular Photo ofCollsacabra: Santuari de Cabrera, circular

July 2, 2013
June 2013

•   5 2 Reviews

near el Prat de Sant Julià, Catalunya (España)

Viewed 19771 times, downloaded 515 times

Comencem a l'ermita de Sant Julià, on hi ha lloc per aparcar i s'hi arriba fàcilment per la pista asfaltada gairebé fins a l'ermita. Ascendim pel corriol fins a coll del Bram i pugem pels graons fins al santuari. Hi ha restaurant per poder dinar, o també hi ha l'opció de dinar o fer un bon esmorzar a cal Vidrier, molt a prop de l'ermita de Sant Julià. Per tornar seguim cap al nord on la cinglera s'estreny en alguns punts i es passa pel vèrtex geodèsic i les runes d'una torre de l'antic castell de Cabrera. Seguim baixant per la Serrica, seguint els indicadors, fins al collet de Sant Julià. El desnivell positiu és d'uns 600 metres.

"El territori dominant dels Cabrera es va extendre per una bona part de la Selva, l'Alt Maresme, l'extrem est del Vallès Oriental i tot el "Collsacabra" o Cabrerès incluits els castells de Rupit i Tavertet en diferents ocasions. Per tant també aquests municipis formaren part del Cabrerès.

El castell de cabrera,(s.XI), presideix tota la contrada. Fou la primera residència dels Vescomtes de Cabrera, família destacada a Catalunya. Eren els principals senyors del lloc i els seus habitants estaven subjectes al dret feudal pel qual devien la remença i havien de pagar per utilitzar la farga per adobar les eines, com la de Casselles (s.XII). Els de la Parra, els de Carboneres o els d’Arimany actuaren com els seus representants
Per reforçar el control sobre els pagesos, al s. XII, es construí el castell de Barrés que fou derruït al s.XIV per ordre del comte de Barcelona a causa de les disputes entre ell i els Cabrera. Del castell de Cabrera en queda l’ermita, successora de l’església del castell i diverses restes com la part baixa de la torre rodona."(http://www.lesquirol.cat/index.php?id=94)

Photo ofvèrtex geodèsic i ruïnes del castell Photo ofvèrtex geodèsic i ruïnes del castell Photo ofvèrtex geodèsic i ruïnes del castell

vèrtex geodèsic i ruïnes del castell

ermita Sant Julià de Cabrera

Cal Vidrier

Santuari de Cabrera

Mirador

• Photo of Manel Recio
    Manel Recio Dec 3, 2018

Ruta-mirador espectacular per a fer durant la tardor. Apte per a tota la familia tot i que en algun tram s'ha d'anar en compte amb els més petits.
    Senzillament espectacular i molt recomanable visitar aquest indret del país!!!!
    Gràcies per penjar-la, l'hem gaudit molt!

• Photo of Xrunning⛰
    Xrunning⛰ Dec 4, 2018

Gràcies Manel per la valoració i el comentari! Fins una altra!👌🏼👌🏼

• Luigi B May 18, 2021

Excursión para admirar unos paisajes preciosos.
    Gracias por compartirla.
    Salut i muntanya!!

• Photo of Xrunning⛰
    Xrunning⛰ May 18, 2021

Gràcies per la bona valoració Luigi!