Photo ofCollsaborcet-Cingles dels Munts-Cingles de Vilanova-Castell Bernat-PLana dels Munts-Salt de la Minyona-La Mina-La Casilla Photo ofCollsaborcet-Cingles dels Munts-Cingles de Vilanova-Castell Bernat-PLana dels Munts-Salt de la Minyona-La Mina-La Casilla Photo ofCollsaborcet-Cingles dels Munts-Cingles de Vilanova-Castell Bernat-PLana dels Munts-Salt de la Minyona-La Mina-La Casilla

February 2, 2019
February 2019

near Vilanova de Sau, Catalunya (España)

El Salt de la Minyona és un petit mirador situat en un altiplà de les Guilleries, encavallat entre dos penya-segats. Les aigües van erosionar fortament els estrats solubles dels cingles dels Munts de Vilanova de Sau, i el resultat fou la formació d'una llenca vertical i estreta de roca conglomerada d'un centenar de metres, que puja des de la base de la cinglera fins al mateix planell, formant una estructura geològica singular.
Des d'aquest punt, que es troba a 832 metres d'alçada , es poden admirar gran part de les Guilleries. Una simple barana de ferro de més de 80 m que contorneja les cingleres, separa del buit que origina un espadat d’extremada verticalitat.

Diu la llegenda que la Minyona dels Munts era molt devota i no faltava cap diumenge a missa. Un dia que se li havia fet tard, quan encara estava dalt la cinglera, va escoltar que ja tocaven les campanes per començar la missa. Com que no volia arribar tard de cap manera, va saltar cingle avall sense pensar en l'alçada que hi havia. Miraculosament no li va passar res i va poder arribar a missa just a temps. Pocs dies després, va necessitar tornar a baixar al poble i va pensar que per estalviar-se temps i camí podia tornar a repetir el salt. Però aquesta segona vegada el miracle no es va produir i la pobra minyona va tenir un accident molt greu que li va costar la vida. Des de llavors aquell indret va començar a dir-se el salt de la Minyona, i ningú més ha tornat a intentar saltar

-Hi ha un tram bastant perillós (L'he marcat al peu de foto). Degut a aquesta pujada no recomano la ruta per aquesta zona per nens o gossos, ni tampoc en temps de pluja/post-pluja. Es perillós, la veritat. Has d'agafar-te on puguis i has de trepar. Hi han altres rutes a wikilok per accedir al Salt de la Minyona que no suposen gairebé morir en l'intent.

-Hi ha un tram que hem començat a descendre però no era per allà i ens hem donat la volta (el veureu registrat com una pujada i baixada bastant absurda, aneu directament de la foto (a) a la foto (b) ).

Bibliografia:
-https://www.vilaweb.cat/noticia/537448/20020708/llegendes-sau-salt-minyona.html
-http://www.folgueroles.com/cat/salt-minyona.php

PictographRisk Altitude 2,552 ft

PictographRisk Altitude 2,614 ft

null

Próxima bifurcació a la Dreta.

Observarem la casa dels Munts al nostre costat

PictographInformation point Altitude 2,921 ft

PictographInformation point Altitude 2,978 ft

El salt de la Minyona

Continuarem pel camí dels Munts C4A

L'últim tram del recoregut discorre per carretera N141d. (De la Mina al Km 11)