Photo ofCollformic – Sant Cristòfol de la Castanya – Costes del Boscàs – El Cafè – Corral d’en Perera Photo ofCollformic – Sant Cristòfol de la Castanya – Costes del Boscàs – El Cafè – Corral d’en Perera Photo ofCollformic – Sant Cristòfol de la Castanya – Costes del Boscàs – El Cafè – Corral d’en Perera

December 2, 2014
December 2014

•   4 2 Reviews

near El Brull, Catalunya (España)

Còmode caminada que hem fet pels voltants del pla de la Calma, buscant amplis camins, per no mullar-nos, ja que les fortes pluges dels últims dies, han deixat amarada tota la muntanya, com hem pogut constatar, pels nombrosos rierols i petits torrentets que ens hem trobat durant tota la marxa.

Sortint des de Collformic, hem anat baixant per l’ample camí, cap a l’ermita romànica de Sant Cristòfol de la Castanya, des d’on hem anat a pujar per les costes del Boscàs, cap al pla de la Calma, a l’altura de la derruïda casa del Cafè.

En aquest lloc, i per allargar una mica la caminada, hem anat a fer una volta pel corral d’en Perera, el pla de Cambrodon i la zona de la caseta de la Neu, des d’on hem seguit el camí del pla de la calma, cap a Collformic.

Sortida i arribada - Collformic

Font del Rector

Photo ofErmita de Sant Cristòfol de la Castanya Photo ofErmita de Sant Cristòfol de la Castanya Photo ofErmita de Sant Cristòfol de la Castanya

Ermita de Sant Cristòfol de la Castanya

Caseta de la Neu

• Photo of barretons
    barretons Mar 14, 2017

Bona ruta. Feta el 12/03/2015 i repetida el 13/03/2017.
    La part de El Corral d'en Perera, el Pla de Cambrodon i La Caseta me l'he saltada, però. Des de El Cafè he tirat directe cap a Collformic.
    Llavors surten uns 13 km i unes 4 hores, aturades incloses.
    A la pujada de El Boscàs a El Cafè pel GR-5 cal estar atent. Està força senyalitzat (piques "oficials" i fites de pedra) però si hi ha fullaraca, punts dubtosos.
    https://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=8372875 sembla la mateixa ruta. Fins i tot té la mateixa data.

erill Mar 18, 2017

Gràcies barretons pel comentari i valoració.
    No t'estranyi que la ruta sembli la mateixa, que la d'en "nouxe", ja que som companys de caminada i tots dos pengem les rutes.

• Photo of barretons
    barretons Sep 18, 2020

Feta de nou, aquest cop a l'inrevés, el DJ 10-set-2020. Érem 4.
    La sortida de El Cafè cap avall té un tros poc clar, tot i ser el GR-5. Molts matolls i vegetació crescuda. Després el magnífic alzinar fins El Boscàs, en el qual cal estar força atent.
    Gràcies, un cop més, per la ruta!

erill Sep 22, 2020

Gràcies barretons pel comentari i les teves apreciacions sobre l'estat actual del camí.

• Photo of galibo
    galibo Dec 16, 2020

El tram de pujada al Cafè, més exigent, ha sigut marcat amb senyals de punts grogs que ajuden a seguir aquest tram mès amagat.

erill Dec 20, 2020

Gràcies galibo pel comentari i per la informació aportada sobre la millora de la senyalització del tram de pujada al Cafè d'aquesta ruta.

• Photo of Jordi_Nadal
    Jordi_Nadal Jan 22, 2022

Sortida molt bona que combina pistes (sense pas de cotxes) i senders. La pujada al Cafè és molt dreta però es fa bé. De fet és l'únic tram de pujada de l'itinerari.
    Les runes del Cafè i dels Corrals d'en Perera són les restes de l'esplendor agrícola i ramader del Montseny. Molt interessant.
    Discrepo de l'opinió de Galibo. Els punts grocs ajuden a seguir el camí, però estan pintats amb spray de forma molt matussera i no respecten cap normativa de senyalització.
    Gràcies per compartir-ho Erill.

erill Jan 27, 2022

Gràcies Jordi_Nadal pel teu comentari i per les teves aportacions sobre aquesta ruta i la senyalització de la pujada a les runes del Cafè.