Photo ofCollformic-Pla de la Barraca-Font Freda-Matagalls-Font dels Cims-Font de Matagalls-Coll Saprunera-Pista de Sant Segimon Photo ofCollformic-Pla de la Barraca-Font Freda-Matagalls-Font dels Cims-Font de Matagalls-Coll Saprunera-Pista de Sant Segimon Photo ofCollformic-Pla de la Barraca-Font Freda-Matagalls-Font dels Cims-Font de Matagalls-Coll Saprunera-Pista de Sant Segimon

March 18, 2021
March 2021

•   4.7 3 Reviews

near El Brull, Catalunya (España)

(16-03-2021) Collformic-Pla de la Barraca-Font Freda-Matagalls-Font dels Cims-Font de Matagalls-Coll Saprunera-Pista de Sant Segimon

**PRESENTACIÓ DE FOTOS ORDENADES D'INICI A FINAL**

Sortim des de l'aparcament de Collformic, creuem la ctra. on hi ha diversos plafons informatius i senyals del GR 5.2 cap a Matagalls. De seguida passem per la Creu dels Carlins i sortim a la pista de Sant Segimon. Aquí comencem un primer bucle, ja que ara pugem seguint el GR i a la tornada baixarem per la pista. Entrem en una zona arbrada, el camí puja força costerut i tornem a sortir a la pista més amunt, on comencem un segon bucle, continuem pujant pel GR i baixarem per la pista.

Seguim pujant pel GR i arribem al Pla de la Barraca on tenim una mica de descans, passem pel costat d'una Poua de Neu, una mica més amunt i tornant la vista enrere es veu millor. El descans dura molt poc i comencem un llarg i costerut flanqueig, que un cop superat tenim un bon tros de camí més suportable fins arribar a l'alçada de la Font Freda. Anem i tornem a la Font Freda i afrontem l'últim tram costerut fins al cim del Matagalls.

Baixem de Matagalls per la carena que ens porta cap a Sant Segimon i que coincideix amb el PR-C 205, però de seguida deixem el PR i ens desviem cap a la dreta, fent una mica de volta per tal de passar per les fonts dels Cims i de Matagalls. Arribem al Collet de la Font on tornem a enllaçar amb el PR. Passem pel Pla dels Ginebres i arribem al Coll Saprunera on deixem el PR definitivament i seguim un sender que baixa cap a l'esquerra.

Aquest sender baixa fins a la pista de Sant Segimon que seguim cap a l'esquerra. Seguim aquesta pista que un cop creuat el Torrent dels Rentadors, comença a tirar cap amunt fins que arribem al canvi de vessant, on comencem a baixar cap a Collformic. Ja no deixarem aquesta pista fins al cotxe i encara que doni una bona volta, baixem més còmodament que pel camí per on hem pujat.

Érem en Martí, en Tomàs i dos Peps

COLL SAPRUNERA

• Photo of furuk
    furuk Mar 19, 2021

Molt bona ruta, com sempre molt ben indicat en les fotos, t'ho agraeixo.🙂👏🏻

• Photo of llusarri66
    llusarri66 Mar 21, 2021

Una baixada interessant que mai he fet. M'agrada!

• ll.busquets Mar 28, 2021

Hols nois,

Tot i que vivim a Palau, ens agrada descobrir rutes un xic diferents i ben plantejades. La vàrem fer entre setmana, i ens va encantar!

Merci,

Lluís i Isa

• Photo of Joana_MP
    Joana_MP Feb 28, 2022

Ruta molt maca. La part de baixada surt de la ruta normal i val molt la pena. Nosaltres hem anat fins a Sant Segimon, que estava tancat, però pel camí et trobes la bonica ermita de Sant Miquel dels Barretons.