Photo ofCollet de les Barraques: Ruta circular per la Font de l'Home Mort i pel riu i la cascada de les Clotes (Planoles-Ripollès) Photo ofCollet de les Barraques: Ruta circular per la Font de l'Home Mort i pel riu i la cascada de les Clotes (Planoles-Ripollès) Photo ofCollet de les Barraques: Ruta circular per la Font de l'Home Mort i pel riu i la cascada de les Clotes (Planoles-Ripollès)

April 17, 2024
April 2024

•   5 2 Reviews

near Planoles, Catalunya (España)

Itinerari seguit: Aparcament habilitat a la carretera del Collet de les Barraques-Mirador de la Serra de Montgrony-Collet de les Barraques-GR 11-Pla dels Ventolanesos-Camí dels Ventonalesos (GR 11)-Font Margarita-Font de l'Home Mort-Riu de les Clotes-Cascada de les Clotes-Barraca de la Vaquerissa-Collet de les Barraques-Aparcament final.

Ressenya pendent.

Salut i bona caminada !

Photo ofAparcament habilitat a la carretera del Coll de les Barraques. Inici i final de la ruta d'avui Photo ofAparcament habilitat a la carretera del Coll de les Barraques. Inici i final de la ruta d'avui Photo ofAparcament habilitat a la carretera del Coll de les Barraques. Inici i final de la ruta d'avui

Aparcament habilitat a la carretera del Coll de les Barraques. Inici i final de la ruta d'avui.

Photo ofSeguim camí al Collet de les Barraques. Si es vol, es pot començar a pujar pel corriol de l'esquerra. Seguim al collet Photo ofSeguim camí al Collet de les Barraques. Si es vol, es pot començar a pujar pel corriol de l'esquerra. Seguim al collet Photo ofSeguim camí al Collet de les Barraques. Si es vol, es pot començar a pujar pel corriol de l'esquerra. Seguim al collet

Seguim camí al Collet de les Barraques. Si es vol, es pot començar a pujar pel corriol de l'esquerra. Nosaltres seguim al Collet de les Barraques.

Photo ofCruïlla amb pal indicador i plafó informatiu. Nosaltres pugem per la dreta i tornarem per l'esquerra. Ens dirigim al mirador Photo ofCruïlla amb pal indicador i plafó informatiu. Nosaltres pugem per la dreta i tornarem per l'esquerra. Ens dirigim al mirador Photo ofCruïlla amb pal indicador i plafó informatiu. Nosaltres pugem per la dreta i tornarem per l'esquerra. Ens dirigim al mirador

Cruïlla amb pal indicador i plafó informatiu. Nosaltres pugem per la dreta i tornarem per l'esquerra. Primer ens dirigim al mirador.

Photo ofMirador a la Serra de Montgrony, amb plafó informatiu, banc i taula de fusta Photo ofMirador a la Serra de Montgrony, amb plafó informatiu, banc i taula de fusta Photo ofMirador a la Serra de Montgrony, amb plafó informatiu, banc i taula de fusta

Mirador a la Serra de Montgrony, amb plafó informatiu, banc i taula de fusta

Mirador a la Serra de Montgrony, amb plafó informatiu, banc i taula de fusta.

Photo ofCollet de les Barraques, amb bones vistes al Puigmal. Taules de fusta i plafons informatius Photo ofCollet de les Barraques, amb bones vistes al Puigmal. Taules de fusta i plafons informatius Photo ofCollet de les Barraques, amb bones vistes al Puigmal. Taules de fusta i plafons informatius

Collet de les Barraques, amb bones vistes al Puigmal. Taules de fusta i plafons informatius.

Photo ofCollet de les Barraques, a 1.910 metres Photo ofCollet de les Barraques, a 1.910 metres Photo ofCollet de les Barraques, a 1.910 metres

Collet de les Barraques, a 1.910 metres

Collet de les Barraques, a 1.910 metres.

Photo ofPal indicador. Seguim camí pel GR11, travessant el pas canadenc Photo ofPal indicador. Seguim camí pel GR11, travessant el pas canadenc Photo ofPal indicador. Seguim camí pel GR11, travessant el pas canadenc

Pal indicador. Seguim camí pel GR11, travessant el pas canadenc

Pal indicador. Seguim camí pel GR11, travessant el pas canadenc.

Photo ofSeguim camí pel GR 11, amb marques vermelles i blanques. També hi ha marques grogues Photo ofSeguim camí pel GR 11, amb marques vermelles i blanques. També hi ha marques grogues Photo ofSeguim camí pel GR 11, amb marques vermelles i blanques. També hi ha marques grogues

Seguim camí pel GR 11, amb marques vermelles i blanques. També hi ha marques grogues.

Photo ofTram de pista herbada amb vistes al Puigmal Photo ofTram de pista herbada amb vistes al Puigmal Photo ofTram de pista herbada amb vistes al Puigmal

Tram de pista herbada amb vistes al Puigmal

Tram de pista herbada amb vistes al Puigmal.

Photo ofPla dels Ventolanesos. Pal indicador. Seguim pel GR11 de la dreta (Camí dels Ventolanesos) Photo ofPla dels Ventolanesos. Pal indicador. Seguim pel GR11 de la dreta (Camí dels Ventolanesos) Photo ofPla dels Ventolanesos. Pal indicador. Seguim pel GR11 de la dreta (Camí dels Ventolanesos)

Photo ofSeguim pel Camí dels Ventolanesos, tram del GR 11 Photo ofSeguim pel Camí dels Ventolanesos, tram del GR 11 Photo ofSeguim pel Camí dels Ventolanesos, tram del GR 11

Seguim pel Camí dels Ventolanesos, tram del GR 11

Seguim pel Camí dels Ventolanesos, tram del GR 11.

Tram del GR11 pel bosc

Tram del GR11 pel bosc.

Photo ofFont Margarida, que raja un fil d'aigua Photo ofFont Margarida, que raja un fil d'aigua Photo ofFont Margarida, que raja un fil d'aigua

Font Margarida, que raja un fil d'aigua

Font Margarida, que raja un fil d'aigua.

Photo ofSeguim pel GR11 en direcció a la Font de l'Home Mort Photo ofSeguim pel GR11 en direcció a la Font de l'Home Mort Photo ofSeguim pel GR11 en direcció a la Font de l'Home Mort

Seguim pel GR11 en direcció a la Font de l'Home Mort

Seguim pel GR11 en direcció a la Font de l'Home Mort.

Photo ofSeguim camí pel GR 11, amb bones vistes Photo ofSeguim camí pel GR 11, amb bones vistes Photo ofSeguim camí pel GR 11, amb bones vistes

Seguim camí pel GR 11, amb bones vistes

Seguim camí pel GR 11, amb bones vistes.

Tram de corriol fressat pel bosc

Tram de corriol fressat pel bosc.

Photo ofJa tenim vistes a la zona de la Font de l'Home Mort i al riu de Tosa Photo ofJa tenim vistes a la zona de la Font de l'Home Mort i al riu de Tosa Photo ofJa tenim vistes a la zona de la Font de l'Home Mort i al riu de Tosa

Ja tenim vistes a la zona de la Font de l'Home Mort i al riu de Tosa

Ja tenim vistes a la zona de la Font de l'Home Mort i al riu de Tosa.

PictographBridge Altitude 5,899 ft
Photo ofPassera de fusta sobre el riu de Llosa. Pal indicador. Descansem una estona mentre el Tuc fa un bany Photo ofPassera de fusta sobre el riu de Llosa. Pal indicador. Descansem una estona mentre el Tuc fa un bany Photo ofPassera de fusta sobre el riu de Llosa. Pal indicador. Descansem una estona mentre el Tuc fa un bany

Passera de fusta sobre el riu de Llosa. Pal indicador. Descansem una estona mentre el Tuc fa un bany.

PictographRiver Altitude 5,906 ft
Photo ofRiu de Llosa. GR11 tallat temporalment per nidificació (cartell informatiu). Recomana seguir per la variant del GR11-8 Photo ofRiu de Llosa. GR11 tallat temporalment per nidificació (cartell informatiu). Recomana seguir per la variant del GR11-8 Photo ofRiu de Llosa. GR11 tallat temporalment per nidificació (cartell informatiu). Recomana seguir per la variant del GR11-8

Riu de Llosa. GR11 tallat temporalment per nidificació d'espècies protegides (cartell informatiu). Recomana seguir per la variant del GR11-8.

PictographBridge Altitude 5,909 ft

Entorn de la Font de l'Home Mort

Entorn de la Font de l'Home Mort.

Photo ofTravessem el riu de Llosa i seguim per l'esquerra, en direcció a la Font de l'Home Mort Photo ofTravessem el riu de Llosa i seguim per l'esquerra, en direcció a la Font de l'Home Mort Photo ofTravessem el riu de Llosa i seguim per l'esquerra, en direcció a la Font de l'Home Mort

Travessem el riu de Llosa i seguim per l'esquerra, en direcció a la Font de l'Home Mort.

Photo ofVisitem la Font de l'Home Mort i seguim amunt pel Torrent del Borrut Photo ofVisitem la Font de l'Home Mort i seguim amunt pel Torrent del Borrut Photo ofVisitem la Font de l'Home Mort i seguim amunt pel Torrent del Borrut

Visitem la Font de l'Home Mort i seguim amunt pel Torrent del Borrut

Visitem la Font de l'Home Mort i seguim amunt pel Torrent del Borrut.

Photo ofTravessem el Torrent del Borrut i seguim amunt pel corriol que remunta el Riu de les Clotes Photo ofTravessem el Torrent del Borrut i seguim amunt pel corriol que remunta el Riu de les Clotes Photo ofTravessem el Torrent del Borrut i seguim amunt pel corriol que remunta el Riu de les Clotes

Travessem el Torrent del Borrut i seguim amunt pel corriol que remunta el Riu de les Clotes. Trobem alguns exemplars de Primula integrifolia, "Prímula integrifolia" en català i castellà.

PictographRiver Altitude 5,988 ft
Photo ofCorriol amunt pel marge dret del Riu de les Clotes. Flors del camí Photo ofCorriol amunt pel marge dret del Riu de les Clotes. Flors del camí Photo ofCorriol amunt pel marge dret del Riu de les Clotes. Flors del camí

Corriol amunt pel marge dret del Riu de les Clotes. Flors del camí

Corriol amunt pel marge dret del Riu de les Clotes. Flors del camí. Trobem molts exemplars de Gentiana alpina, “Genciana alpina o Campana”, en català i “Genciana, Genciana de verano o Genciana azul”, en castellà.

PictographRiver Altitude 6,027 ft
Photo ofAmunt remuntat el riu de les Clotes Photo ofAmunt remuntat el riu de les Clotes Photo ofAmunt remuntat el riu de les Clotes

Amunt remuntat el riu de les Clotes

Amunt remuntat el riu de les Clotes.

PictographRiver Altitude 6,102 ft

Seguim corriol amunt

Seguim corriol amunt.

PictographRiver Altitude 6,145 ft

Corriol fressat amunt

Corriol fressat amunt.

PictographRiver Altitude 6,181 ft
Photo ofAmunt remuntat el riu de les Clotes. Flors del camí Photo ofAmunt remuntat el riu de les Clotes. Flors del camí Photo ofAmunt remuntat el riu de les Clotes. Flors del camí

Amunt remuntat el riu de les Clotes. Flors del camí

Amunt remuntat el riu de les Clotes. Flors del camí. Trobem molts exemplars de Polygala alpina, "Poligala alpina o Poligala dels Alps", en català i "Poligala alpina o Poligala de los Alpes", en castellà.

PictographRiver Altitude 6,204 ft
Photo ofSeguim amunt pel costat del riu de les Clotes Photo ofSeguim amunt pel costat del riu de les Clotes Photo ofSeguim amunt pel costat del riu de les Clotes

Seguim amunt pel costat del riu de les Clotes

Seguim amunt pel costat del riu de les Clotes.

PictographRiver Altitude 6,257 ft

Amunt pel corriol

Amunt pel corriol.

PictographRiver Altitude 6,329 ft

Seguim amunt. Flors del camí

Seguim amunt. Flors del camí. Trobem molts exemplars de Gentiana alpina, “Genciana alpina o Campana”, en català i “Genciana, Genciana de verano o Genciana azul”, en castellà.

PictographRiver Altitude 6,391 ft
Photo ofSeguim amunt pel riu. Al fons veiem el Taga Photo ofSeguim amunt pel riu. Al fons veiem el Taga Photo ofSeguim amunt pel riu. Al fons veiem el Taga

Seguim amunt pel riu. Al fons veiem el Taga

Seguim amunt pel riu. Al fons veiem el Taga.

PictographRiver Altitude 6,444 ft

Seguim remuntant el corriol

Seguim remuntant el corriol.

PictographWaterfall Altitude 6,509 ft

Cascada de les Clotes

Cascada de les Clotes.

PictographWaterfall Altitude 6,562 ft
Photo ofCascada de les Clotes. Aturada per dinar Photo ofCascada de les Clotes. Aturada per dinar Photo ofCascada de les Clotes. Aturada per dinar

Cascada de les Clotes. Aturada per dinar

Cascada de les Clotes. Aturada per dinar.

Photo ofTravessem el riu de les Clotes i seguim pel corriol fressat de l'altra banda, fent un llarg flanqueig pel vessant herbat Photo ofTravessem el riu de les Clotes i seguim pel corriol fressat de l'altra banda, fent un llarg flanqueig pel vessant herbat Photo ofTravessem el riu de les Clotes i seguim pel corriol fressat de l'altra banda, fent un llarg flanqueig pel vessant herbat

Travessem el riu de les Clotes i seguim pel corriol fressat de l'altra banda, fent un llarg flanqueig pel vessant herbat.

Photo ofSeguim flanqueig pel corriol fressat Photo ofSeguim flanqueig pel corriol fressat Photo ofSeguim flanqueig pel corriol fressat

Seguim flanqueig pel corriol fressat

Seguim flanqueig pel corriol fressat.

Seguim camí pel corriol

Seguim camí pel corriol.

Panoràmica i flors del camí

Panoràmica i flors del camí. Trobem molts exemplars de Pulsatilla alpina, "Anemone alpina, Flor de Sant Joan, Flor del vent o Viola blanca", en català i "Anémona, Anémona silvestre, Flor de San Juan, Flor del viento, Velluda blanca o Pulsatilla alpina", en castellà.

Vistes des del camí

Vistes des del camí.

Photo ofSeguim el flanqueig per corriol fressat Photo ofSeguim el flanqueig per corriol fressat Photo ofSeguim el flanqueig per corriol fressat

Seguim el flanqueig per corriol fressat

Seguim el flanqueig per corriol fressat.

Photo ofVistes al Pla i la Barraca de la Vaquerissa. Flors del camí Photo ofVistes al Pla i la Barraca de la Vaquerissa. Flors del camí Photo ofVistes al Pla i la Barraca de la Vaquerissa. Flors del camí

Vistes al Pla i la Barraca de la Vaquerissa. Flors del camí

Vistes al Pla i la Barraca de la Vaquerissa. Flors del camí. Trobem exemplars de: 1-. Anemone hepatica, "Fetgera, Herba fetgera, Viola de galàpet, Viola de llop o Viola de pastor", en català i "Hepática, Hierba de la trinidad o Hierba del higado", en castellà. 2-. Daphne cneorum, "Dafne pirinenca", en català i "Torbisco de los pirineos, Coronaria, Casia virgiliana o Oleandro montesino", en castellà.

PictographWilderness hut Altitude 6,483 ft

Barraca de la Vaquerissa

Barraca de la Vaquerissa.

Photo ofDeixem enrere la barraca i seguim camí pel corriol fressat que travessa el Pla de la Vaquerissa Photo ofDeixem enrere la barraca i seguim camí pel corriol fressat que travessa el Pla de la Vaquerissa Photo ofDeixem enrere la barraca i seguim camí pel corriol fressat que travessa el Pla de la Vaquerissa

Deixem enrere la barraca i seguim camí pel corriol fressat que travessa el Pla de la Vaquerissa.

Photo ofNo cal fer-ho, però m'acosto a veure el pal indicador de l'Itinerari 1 de color grog que veig per la dreta Photo ofNo cal fer-ho, però m'acosto a veure el pal indicador de l'Itinerari 1 de color grog que veig per la dreta Photo ofNo cal fer-ho, però m'acosto a veure el pal indicador de l'Itinerari 1 de color grog que veig per la dreta

No cal fer-ho, però m'acosto a veure el pal indicador de l'Itinerari 1 de color grog que veig per la dreta.

Photo ofSeguim camí pel corriol fressat amb bones vistes Photo ofSeguim camí pel corriol fressat amb bones vistes Photo ofSeguim camí pel corriol fressat amb bones vistes

Seguim camí pel corriol fressat amb bones vistes

Seguim camí pel corriol fressat amb bones vistes.

Travessem un bosc de pi negre

Travessem un bosc de pi negre.

Photo ofTravessem el pastor elèctric i seguim camí per la dreta del grup de roques Photo ofTravessem el pastor elèctric i seguim camí per la dreta del grup de roques Photo ofTravessem el pastor elèctric i seguim camí per la dreta del grup de roques

Travessem el pastor elèctric i seguim camí per la dreta del grup de roques

Travessem el pastor elèctric i seguim camí per la dreta del grup de roques.

Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim per l'esquerra al Collet de les Barraques, al mirador i a l'aparcament final Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim per l'esquerra al Collet de les Barraques, al mirador i a l'aparcament final Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim per l'esquerra al Collet de les Barraques, al mirador i a l'aparcament final

Cruïlla amb pal indicador. Seguim per l'esquerra al Collet de les Barraques, al mirador i a l'aparcament final.

• Photo of behrang masoomi
    behrang masoomi Apr 17, 2024

درود بر شما 👏👏❤️

• Photo of Pitcollonsiamunt
    Pitcollonsiamunt Apr 17, 2024

• Photo of Campcardós
    Campcardós Apr 18, 2024

Ruta preciosa i amb vistes magnífiques per un entorn paisatgisticament aclaparador.