Photo ofColldelrat - Castell de Grialó - St. Miquel de Grialó - Puig de Grialó (100 cims) Photo ofColldelrat - Castell de Grialó - St. Miquel de Grialó - Puig de Grialó (100 cims) Photo ofColldelrat - Castell de Grialó - St. Miquel de Grialó - Puig de Grialó (100 cims)

October 11, 2020
October 2020

near Vilves, Catalunya (España)

Pujada al Puig de Grialó (o Grealó) desde el petit poble de Colldelrat. Excursió curta i fàcil per fer en una estoneta. Gran part de la ruta transcorre per pista ampla sense massa desnivell, la resta per corriol, una mica mes dret al inici, mes suau arribant al castell. Tot i que la primera part del corriol te algún tram mes dret, es pot pujar amb nens sense problemes. Convindria evitar pujar en díes molt calurosos, doncs no hi ha practicament gens d'ombra.

Aproximació desde la C-14 entre Artesa de Segre i Ponts, a uns 5 km de Artesa, ens desviem per una petita carretera degudament indicada i en uns 2,5 km ja ens trobarem a Colldelrat. Aparquem per davant de l'Esglesia o els voltants sense molestar a ningú i ens disposem a iniciar l'excursió.

Comencem a caminar direcció N i gairebé desde el punt d'inici veurem un cartell de color verd que ens indica el camí i ens dona una mica d'informació. Continuem caminant pel camí que surt del poble direcció N, si mirem a la dreta podrem ja veure el nostre objectiu, amb les restes del castell ben visibles. Quan portem caminats uns 200m trobarem un trencall a ma dreta que es per on hem de continuar ja recte sense desviarnos del camí fins que trobem les restes de una antiga cisterna. Arribant ja a la cisterna, es on podem trobar una minima confusió, si la borejem per la dreta veurem un corriol a la esquerra, que s'enfila amunt, que es per on recomano pujar, i un que continua recte, aquest ultim en principi sembla mes evident i mes fàcil, pero després es difumina. No ens perdrem, perque tindrem el nostre objectiu sempre a la vista, peró tindrem que anar un tram camp a través entre matolls si anem per aquí. Així doncs pujem pel corriol de l'esquerra, aqui comencem a pujar de forma mes directa, trobarem algún tram mes pendent i algún esglaó on caldrá allargar la cama, pero res del l'altre mon. Ja a prop del castell i l'esglesia es relaxa una mica la pujada. Visitem lo que queda del castell, que no es massa, i de l'esglesia que está just al costat i sobretot també gaudim de la bonica vista panorámica. Un cop gaudit tot aixó continuarem uns 300m mes fins trobar el vértex geodésic que ens indica el cim. Les vistes desde el cim no son massa bones doncs es bastant plà i es troba una mica tancat per la vegetació, peró si caminem uns metres mes s'esclareix una mica i gaudirem de millos vistes. La tornada la farem pel mateix camí per on hem pujat.

Parking

Podrem aparcar el vehicle davant mateix de l'esglesia o pels seus voltants.

Inici camí.

Comencem l'aproximació per un ample camí de terra en força bon estat.

A uns 200 m. aprox. desde que hem començat a caminar, agafem el camí que es desvia a la dreta, camí que no deixarem fins arribar a la cisterna, uns 800 m. aprox. mes endavant. Aquest camí en no tan bon estat com l'altre, encara sembla circulable.

Continuem sense desviarnos, a partir d'aquí el cami ja es trova una mica mes malmés. A partir d'aqui ja nomes es podría circular amb 4x4 o vehicle força alt.

PictographRuins Altitude 1,833 ft

Antiga cisterna.

Restes d'una antiga cisterna. Aquí ja començarem a pujar de forma mes directa.

Pujem per l'esquerra.

A la dreta de la cisterna si ens fixem be, veurem dos corriols, un que puja mes directe per l'esquerra i un que marxa mes recte. Caldria agafar el de l'esquerra, doncs l'altre s'acaba difuminant i tindriem que pujar uns metres entre matolls.

PictographRuins Altitude 2,092 ft

Castell de Grialó.

Restes del Castell de Grialó. Les primeres referéncies que es troben d'aquest castell daten de l'any 1039 de la venda castell per part del comte Ermengol II d'Urgell a Arnau Mir de Tost i la seva esposa Arsenda d'Àger, aixi que segurament el castell será molt mes antic.

PictographRuins Altitude 2,105 ft

St. Miquel de Grialó.

Restes de l'esglesia de St. Miquel de Grialó, a escasos metres del castell.

Puig de Grialó.

De la viquipèdia: "El Puig de Grialó és una muntanya de 668 metres del poble de Colldelrat, al municipi d'Artesa de Segre, a la comarca de la Noguera. Al cim podem trobar-hi un vèrtex geodèsic (referència 264101001). Aquest cim està inclòs al llistat dels 100 cims de la FEEC."

• silviabc3 Mar 22, 2021

Molt bona excursió!! hem gaudit moltíssim!! Gràcies per compartir.

• Photo of tonihardcore
    tonihardcore Apr 1, 2021

M'en alegro! Moltes gràcies a tu també, Silvia, per la teva valoració.