Photo ofCollbató, St. Jeroni, ermita de St. Benet, monestir, cami de la Sta. cova i Collbató Photo ofCollbató, St. Jeroni, ermita de St. Benet, monestir, cami de la Sta. cova i Collbató Photo ofCollbató, St. Jeroni, ermita de St. Benet, monestir, cami de la Sta. cova i Collbató

February 9, 2020
February 2020

near Collbató, Catalunya (España)

Ruta circular amb sortida i arrivada al parking/picnic de las coves de Collbató amb nivell de dificultat DIFICIL, degut a forts desnivells, trams on el cami no esta gaire ben marcat i amb trams de risc de caigudas degut al desnivell, camins estrets, aproximitat a barrancs...pero d'altra banda, totalment recomenat per les seves vistes, racons amagats per on es pasa...
Sortim del parking de les coves de collbato i començem a enfilar muntanya amunt, arrivant a un punt que veurem unes marcas groc i blanc, aqui deixem el cami facil i ens començem a "complicar la vida" 😅, anem seguint les marcas i ja veureu que hi ha trams on s'ha de quasi escalar literalment. A mida que anem pujant, les marcas costen mes de veure i hem d'anar endivinant el cami, aixi fins a trovar un cami mes marcat que segueix enfilant amunt, fins a arrivar a la ermita de St. Joan (tram final, el cami tambe mig desaparegut). Un cop aqui, pasem per las ruines de una antiga ermita i seguim el cami per on pasarem per una petita porta. A continuacio, unes escales ben dretas que despres haurem de baixar per unes altres tambe amb certa pendent fins a trovar el cami que porta direccio al cim de St. Jeroni.
A partir d'aqui fins al cim de St. Jeroni, veureu que hi ha molt mes moviment de gent (si aneu en cap de setmana) fins el punt que allo pot semblar les rambles de BCN.
Pujem a St. Jeroni on tenim unes vistes espectaculars.
Al baixar agafem direccio al pla dels ocells, pero al poc d'agafar el cami, trobem un caminet que es puja cap a la muntanya a ma esquerra.
Aquest cami, ens portara a la ermita de St. Benet. ATENCIO!! en aquest cami hi ha trams de certa duficultat degut a que has de caminar per sobre la roca i amb una important inclinacio, no recomenat fer en dies de pluja, que hagi pligut recentment o dies de molta humitat. Tambe hi ha un punt del cami, que no es veu gens be per on segueix, jo h vaig perdre una mica (si descarregueu la ruta, ja ho veureu), finalment s'acava trovant i començem un fort descens per un cami força dret i en forma de zig zag per dins el bosc que ens porta fins a la ermita de St. Benet.
Seguim vaixant fins a retrovarnos amb el cami del Pla dels ocells i ens dirigim direccio al Monestir de Montserrat.
Agafem el cami asfaltat de al costat del teleferic que ens portara fins a la Sta. cova. A 50m. de la Sta. cova, agafem un cami que pasa just per sota de la ermita, en direccio ja a Collbato, comencem el tram final de la ruta.
Aquest cami tambe te la seva particular atenciò ja que te trams estrets, mols humits i mes endavant, fortes pendents en zig zag amb barrancs just al costat del cami, tanmateix vistes panormicas del massis de Monstserrat i tambe cap al final de ruta, pasem per "els peus" del massis tenint aixi unes vistes impresionants de les dimensions de tal muntanya que ens portara fins a las coves de Salnitre de Collbato i per tant al final/inici de la ruta.
En resum, una ruta dura pero a la vegada impresionat que requereix una mica de preparacio i atenciò a la hora de fer-la.