Photo ofCollada del Sitjar-Coll de l'Alec-Coll de la Bau-Baumes de Resclusanys-els Fortins-el Talló-Puig Ou-Coll d'Arrencafels Photo ofCollada del Sitjar-Coll de l'Alec-Coll de la Bau-Baumes de Resclusanys-els Fortins-el Talló-Puig Ou-Coll d'Arrencafels Photo ofCollada del Sitjar-Coll de l'Alec-Coll de la Bau-Baumes de Resclusanys-els Fortins-el Talló-Puig Ou-Coll d'Arrencafels

January 4, 2021
January 2021

near La Ral, Catalunya (España)

RECORDA    si et posiciones sobre    " Veure més  "    (de color blau)  que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: Collada del Sitjar. Per arribar agafarem la pista forestal asfaltada, que surt de la carretera de Sant Pau de Segúries a Camprodon (a un quilòmetre de Sant Pau de Segúries, en el Pont de la Rovira).

Després d'aparcar ja visitarem l'Avenc de la Tomba del Sitjar (pal indicatiu) i continuarem per la pista, que marxa a Llevant, un petit tros per agafar la que marxa al nord a pujar al Coll de l'Alec. Aquí ens trobem amb el PR C-186 (pintura groga i blanca) i amb el camí d'Itinerànnia (pintura groga) seguirem sempre la pintura groga fins el mirador dels Plans de Resclusanys.
En l'anada passarem per les Basses del Sitjar, el Coll de Canemar, el Mirador de l'Avi i el Coll de la Bau. Aquí anirem per la pista (té una tanca) que va a la casa de les Planelles fins que trobarem una cruïlla (pal indicatiu). En aquest punt deixarem la pista i seguirem el camí que ens pujarà a trobar la pista de Resclusanys.
La seguirem en direcció a Llevant, fins trobar la cruïlla de la casa de Resclusanys (pals indicatius). Anirem a la casa (runes) i retornarem a la cruïlla per continuar pel camí (havia estat una vella pista, senyalització groga).
En aquesta anada, ens apartarem del camí per visitar les Baumes de Resclusanys que quedan per la cara de Migjorn de la Cota 1145. Retornarem al camí per uns 330 metres més endavant i per la cara de Migjorn, visitarem els dos fortins. Un cop visitats, seguirem novament el camí dels Plans de Resclusanys, fins arribar al seu mirador, on podrem gaudir de molt bones vistes. Un cop gaudit de les vistes desferem el camí fins arribar a sota de la Collada del Faig, on trobem un Rec eixut.
Deixarem el camí i seguirem el que puja en direcció sud (pintura verda i taronja), al cim del Talló per continuar pel camí que ens baixarà a la Collada de Resclusanys. Aquí deixarem la senyalització verda i taronja per seguir la senyalització groga que va per la pista en direcció a Ponent.
Creuarem la tanca que ja hem trobat a l'anada i una mica més endavant tenim una cruïlla per la cara sud-oest (alguna senyal de pintura verda). Deixarem la pista i seguirem el camí que ens pujarà; primer al Coll Salgà i més endavant al cim del Puig Ou. És un molt bon mirador de 360º, amb molt bones vistes.
La baixada la farem per la cara de Ponent, seguint la tanca del filat del bestiar, que ens porta a trobar una vella pista de desemboscar. La pista, ens baixarà al Coll d'Arrencafels. En aquest punt, trobem la pista forestal, que seguirem en direcció a Ponent, per portar-nos al nostre punt de sortida.

Cartografia: Editorial Alpina, mapa Alta garrotxa.