Collada de Fontalba – Puigmal – Coll de l’Embut – Cometa i dou de Fontalba

Photo ofCollada de Fontalba – Puigmal – Coll de l’Embut – Cometa i dou de Fontalba Photo ofCollada de Fontalba – Puigmal – Coll de l’Embut – Cometa i dou de Fontalba Photo ofCollada de Fontalba – Puigmal – Coll de l’Embut – Cometa i dou de Fontalba

August 21, 2016
August 2016

•   4.3 7 Reviews

near Queralbs, Catalunya (España)

Pujada al Puigmal des de la collada de Fontalba (s’hi arriba per una pista d’uns 11 km. des de Queralbs), passant pel cim de la Dou, el coll del Burrut i el Bressol, des d’on encarem la forta pujada per arribar al cim.

Les vistes, dalt d’aquesta muntanya. són espectaculars ja que es pot veure gran part del Pirineu (tots el cims de l’olla de Núria, Pedraforca, Puigpedrós, Puigllançada, Carlit, els dos Peric, Canigó, Costabona, Taga, Montserrat, Montseny, etc.), així com, les comarques del Ripollès i la Cerdanya nord al nostres peus.

A la tornada hem baixat direcció Núria, però poc abans d’arribar al final de la tartera, ens hem desviat a la dreta per anar cap al coll de l’Embut i baixar per la cometa de Fontalba, des d’on seguint pel costat del torrent hem anat baixant fins a trobar el GR-11 que ve de Núria i així arribar amb poca estona a la collada de Fontalba, tot parant a contemplar i refrescar-nos a les dous de Fontalba.

Photo ofSortida i arribada - Collada de Fontalba Photo ofSortida i arribada - Collada de Fontalba Photo ofSortida i arribada - Collada de Fontalba

Sortida i arribada - Collada de Fontalba

Puigmal

Dou de la Cometa i cingles de Salsofragi

Cometa de Fontalba

Dou de Fontalba

• Photo of Jordi Llenas
    Jordi Llenas Aug 28, 2019

Merci per compartir.
    Al baixar de la Cometa, varen voler seguir un altre camí no travessant el rierol i ens vàrem liar per sobre un penyasegat, molt aeri fins una barraca de pastors enderrocada, abans d'anar a retrobar el camí de Núria a Fontalba. La teva ruta era molt més facil i ben explicada.
    Et segueixo sovint, moltes gràcies

erill Sep 3, 2019

Gràcies Jordi Llenas pel comentari i per la informació aportada. Celebro que la ruta t'hagi agradat.

• Photo of Ignasi Mas
    Ignasi Mas Sep 8, 2019

La baixada alternativa, per no repetir la ruta de pujada està bé, no hi ha indicadors ni camí, però el track està molt clar. Pensava trobar marmotes ò isards, perquè és una zona molt poc transitada, però no hem tingut sort, caus de marmota n'hem vist molts i les hem sentit xiular, però no n'hem vist cap.
    Gràcies per compartir la ruta!

erill Sep 12, 2019

Gràcies Ignasi Mas pel comentari i celebro que la ruta hagi sigut del teu interès.

• PEJOGO Sep 16, 2019

Quan temps creus que és pot realitzar la ruta sense entretenir-se gaire i a pas lleuger?
    Gràcies!

erill Sep 16, 2019

Hola PEJOGO, el temps depèn molt de cadascú com està físicament i l'experiència a caminar per la muntanya. Jo vaig tardar aproximadament cinc hores caminant i quasi una de parada, però, ben segur que el meu company (molt jove), hauria tardat més d'una hora menys.

• Photo of sanfonts
    sanfonts Jul 4, 2020

Salut i bon dia Erill,
    Amb fet al Puigmal per varis llocs però mai amb baixat a Fontanba per la cometa i al Dou, i volem tornar aquesta setmana, son un matrimoni de 76 anys, o veus factible de ferlo per la teva circular, ja dira¡às al que. Moltes gràcis. J&P

erill Jul 4, 2020

Hola sanfonts, pel que comentes, veig que sou gent de muntanya i per tant no crec que tingueu cap problema. Jo també passo dels 70 i la vaig tornar a fer l'any passat.

• Photo of sanfonts
    sanfonts Jul 5, 2020

Moltes gràcies, dimars i anirem.

• lauraferar Aug 16, 2020

No hi ha cap camí minimament marcat per poder seguir

erill Aug 17, 2020

Gràcies laurafer125 pel comentari. En efecte, el tram de baixada des del coll de l'Embut fins al camí de Fontalba a Núria, no hi ha camí, però sempre s'intueix per on anar baixant i així, és pot gaudir més plenament d'aquests bonics indrets, ja que queden fora dels camins més concorreguts.

alfred i carme Jun 25, 2021

Ja haviem pujat,fa uns anys,al Puigmal, fent l l’anada i tornada pel camí de la Fontalba.
    Avui de baixada hem seguit el teu track i hem xalat molt.
    No em trobat a ningú i la deus brollaven a dojo.
    Hem vist isards i marmotes prenent la boira(hem arribat amb sol però de baixada s’ha emboirat de cop)
    Ha estat magnífic.
    Moltes gràcies per compartir-la.

• Photo of José Sag Ortiz
    José Sag Ortiz Jun 25, 2021

He fet avui la baixada per aquest camí amb 2 amics. Ferran i Xavi
    L'Alfred I la Carme ens ha fet de guies amb el teu magnífic truck.
    Moltes gràcies a tots per ensenyar aquests magnífics indrets

• Photo of José Sag Ortiz
    José Sag Ortiz Jun 25, 2021

Magnífica baixada des del Puigmal.
    Molt recomanable. Gràcies a l'Alfred i la Carme

erill Jun 28, 2021

Gràcies alfred i carme i José Sag Ortiz pel vostres comentaris. Celebro que la ruta us hagi agradat i que hagueu gaudit dels bonics racons que hi ha baixant per la cometa de Fontalba.

alfred i carme Jun 28, 2021

Disculpi Erill quin mapa porta carregat al gps?
    Jo porto el propi de garmin (topohispania pro) i no m ‘agrada gaire (surten indicats mes restaurants que no pas cims)
    Gràcies

erill Jun 29, 2021

Hola alfred i carme, abans amb el GPS Garmin Oregon, també feia servir el Topohispania, peró el GPS que faig servir ara és un Twonav, en el que hi tinc carregats els mapes d'Alpina en format RMAP, que són els que faig servir per editar els tracks dels recorreguts que vull fer.
    Aquests mapes en format RMAP crec que no són compatibles en els GPS de Garmin.

alfred i carme Jun 29, 2021

Moltes gràcies Erill

• ll.busquets Jul 19, 2021

Bon dia Erill!! Moltes Gràcies per compartir, hem fet aquesta ruta, tot i que hem baixat pel mateix lloc, ens ha agradat molt.

erill Jul 23, 2021

Gràcies ll.busquets pel comentari i valoració. Celebro que la ruta t'hagi agradat.

• joselidia Sep 8, 2022

Vam fer la ruta ahir, 7 de setembre. Formidable! Voltors, isards, marmotes, àligues, corbs... La sortida de l'aigua abans de l'embut és increïble. Surt l'aigua a sota mateix dels peus entre les roques. Recomano portar el track especialment a la baixada, perquè no es veu gaire el camí, tot i que només es pot fer cap a avall... 🤣. Gràcies per la ruta!!!!

erill Sep 11, 2022

Gràcies joselidia pel comentari i celebro que t'hagi agradat. M'alegra que el track t'hagi servit per seguir aquesta ruta i que hagis gaudit plenament dels bonics indrets, així com, de la fauna que hi ha sempre per aquests paratges.

• Photo of Noia cabreta
    Noia cabreta Oct 8, 2023

Molt bona ruta! L'hem fet avui! Gràcies Erill

erill Oct 20, 2023

Gràcies Noia de Golinons pel comentari i m'alegra que t'hagi agradat.