Collada de Collfred/Santa Magdalena de Cambrils/ Foncoberta/Collada de Collfred

Photo ofCollada de Collfred/Santa Magdalena de Cambrils/ Foncoberta/Collada de Collfred Photo ofCollada de Collfred/Santa Magdalena de Cambrils/ Foncoberta/Collada de Collfred Photo ofCollada de Collfred/Santa Magdalena de Cambrils/ Foncoberta/Collada de Collfred

November 27, 2015
November 2015

near Vidrà, Catalunya (España)

Ruta circular de mitja muntanya. Una bona passejada sense cap dificultat que es pot fer perfectament en família, tot gaudint de preciosos boscos de faigs i verds prats.
El punt de sortida i arribada és la Collada de Collfred.
El camí d'anada es fa tot per una pista molt clara fins al Collet del Bosc, després cal seguir un PR que passa tot just per sota una torre eléctrica. Després de superar uns petits esglaons a la roca amb agafadors de ferro empotrats a la pedra arribes sense més dificultats al cim.
El camí de tornada és més llarg però també més variat que a la pujada, passa pel mas de Fontcoberta. Des de l'ermita cal continuar uns deu minuts el PR tot carenant, després abandonar-ho quan es desvia cap a Vallfogona. Quasi al final la carena deixem el sender i agafem una pista a l'esquerra en mal estat, segurament d'explotació forestal.
S'ha d'anar alerta i seguir bé la ruta doncs el camí canvía sobtadament de direcció en vàries ocasions. Abans d'arribar al mas podeu gaudir d'uns faigs impresionants en mig del prat.
En cas que facis aquesta ruta coment-la si us plau. Ajudaràs a més companys.