Photo ofCollada de cal Ros - Coll de Meranges - Salt d'en Guillem - Fonts del Llobregat - Castellar de N'Hug - 24 Març 2024 Photo ofCollada de cal Ros - Coll de Meranges - Salt d'en Guillem - Fonts del Llobregat - Castellar de N'Hug - 24 Març 2024 Photo ofCollada de cal Ros - Coll de Meranges - Salt d'en Guillem - Fonts del Llobregat - Castellar de N'Hug - 24 Març 2024

2015
March 24, 2024
March 2024

near Castellar de N'Hug, Catalunya (España)

Ruta de Collada de cal Ros a Castellar de N'Hug passant per:

- Coll de Meranges (4.6 km)
- Salt d'en Guillem (8.8 km)
- Pont de la Farga Vella (9.9 km)
- Pont sobre el Llobregat (10.6 km)
- Fonts del Llobregat (10.9 km)

Volta al massís de Puiners (1.554 m) i els Empredrissats (1.564 m) en sentit horari.

Aquesta és la primera excursió que faig sense el meu company de rutes, el Ramon Armengou de cal Cerdà, que ahir ens va deixar als 84 anys. Castellar perd part de la seva memòria i de la seva història amb la seva marxa. En honor seu, he volgut fer la primera excursió que vàrem fer plegats ara fa uns 8 anys.

Des de Cal Ros, prenem el corriol seguint les marques grogues de la xarxa de senders del Berguedà en direcció E vorejant la muntanya fins a trobar la pista que puja de ca l'Escolà, travessant el bosc de Moreu. D'allà seguim amunt cap a la dreta fins al Coll de les Rovires i Meranges. Llavors prenem el corriol que surt a la dreta del coll pel bosc paral·lel a la pista, fent drecera per no baixar per aquesta, i que baixa per la dreta del torrent seguint unes fites de pedra i marques grogues. Al final es perd una mica i sortim de nou a la pista, que seguim una estona, creuant el Llobregat, fins la cruïlla del GR-270, poc abans de sortir a la carretera pel Clot del Moro. Pugem pel GR passant pel Pas de l'Ós, l'ermita de St. Vicenç de Rus i l'hostal Les Fonts, on deixem el GR per pujar cap a Castellar pel camí del Molí Vell.

El Bolet

Pas de l'Ós

PictographRiver Altitude 3,329 ft

PictographWaterfall Altitude 3,504 ft

Sender a la font del Sofre