Photo ofColl Varradòs Estany de les Truites Tuc d'Arenho Tuc dera Pincèla Pales dera Pincèla Photo ofColl Varradòs Estany de les Truites Tuc d'Arenho Tuc dera Pincèla Pales dera Pincèla Photo ofColl Varradòs Estany de les Truites Tuc d'Arenho Tuc dera Pincèla Pales dera Pincèla

2002
September 1, 2021
August 2021

near Baguerge, Catalunya (España)

Activitat feta amb Dolors, Mar, Joan i Teresa
Plàcida i tranquil·la caminada per zona de pastures que ens permet fer el Tuc dera Pincela, un dels cims inclosos al catàleg de 100 cims de la FEEC.

Per arribar a l'inici de la ruta al Coll de Varradòs hem hagut d'agafar des de Bagergue, primer la pista de Liat i posteriorment la pista del Coll de Varradòs. L'estat del camí és força bo i és apte per qualsevol mena de vehicles, al coll n'hi havia alguns cotxes "baixos". El recorregut d'uns 9 km es pot fer en una mitja hora.

La primera part del recorregut fins a l'Estany de les Truites és una suau i agradable pujada tot resseguint el riu dera Pincèla en un entorn paisatgístic molt bonic amb el Tuc Nere al davant i la silueta del Tuc de Maubèrme a la nostra esquena.

L'estany de les Truites, amb els reflexos del sol sortint i els prats verds que l'envolten, ens convida a descansar mentre el Tuc d'Arenyo ens invita a continuar el nostre camí.

Arribats al Còth de Salient pugem pel prat fins a assolir aquesta bonica talaia que és el Tuc d'Arenyo.

Des del Tuc d'Arenho la caminada continua sent suau i agradable, però ara serà baixada per la carena rodona i herbada en direcció al Tuc dera Pincèla primer i posteriorment al Tuc dera Montanheta.

Malgrat que el recorregut no presenta dificultats tècniques, n'hi ha un parell de llocs en les quals, depenent de les condicions atmosfèriques, caldria prestar atenció: el primer és el punt marcat com "Sender per evitar la cresta rocosa per l'esquerra" i el segon és la baixada final per la pala herbada dera Pincèla. Tots dos senders s'han mig perdut pel creixement de la vegetació, encara que si "llegim" el terreny encara els hi podem intuir.

TUC DE ARENHO

COLL DE VARRADÒS

TUC DERA PINCÈLA

TUC NERE (2506M)

TUC DE MAUBÈRME (2881.6M)

Photo ofSender per evitar la cresta rocosa per l'esquerra Photo ofSender per evitar la cresta rocosa per l'esquerra Photo ofSender per evitar la cresta rocosa per l'esquerra

Sender per evitar la cresta rocosa per l'esquerra