Coll Tourmalet-Pic du Midi de Bigorre (2.876m)

Photo ofColl Tourmalet-Pic du Midi de Bigorre (2.876m) Photo ofColl Tourmalet-Pic du Midi de Bigorre (2.876m) Photo ofColl Tourmalet-Pic du Midi de Bigorre (2.876m)

August 15, 2023
August 2023

near La Mongie, Occitanie (France)

L'inici de la ruta és al pàrquing del Coll del Tourmalet. La pista que ens portarà fins dalt el cim du Midi de Bigorre, comença al mateix coll, just al costat de l'escultura d'un ciclista. No té pèrdua! És una ruta que segueix moltíssima gent.
Des de l'inici de la ruta, ja veiem el nostre objectiu. Només és qüestió d'anar guanyant desnivell. A mida que anem pujant, la panoràmica es va obrint i es van veinet nous cims davant nostre.
Passem per un túnel i poc després arribem al llac Oncet. Si volem anar fins al peu del llac, ens hem desviar i baixar. Nosaltres hem seguit cap a l'antic refugi abandonat. Fins aquí, el desnivell és suau. A partir del refugi, el desnivell cada cop es fa més evident, però és de molt bon fer. Un cop dalt el cim, les vistes són espectaculars!!!! Tenim el Massís del Neouvielle davant nostre. I en dies nets, es veu perfectament la Brecha de Roland, el Taillón, ...A la terrassa del complex que poden accedir els caminaires, hi ha plafó on hi ha indicats tots els cims que es poden veure en dies nets i clars.Realment són fantàstiques les vistes des del cim..i encara ho serien més, sense tot el complexe que hi ha!
Si es vol accedir al bar o les terrasses (hi ha "Un pas a la Vida"), s'han de pagar 23€ per persona.
El camí de tornada fins al Coll de Tourmalet, és el mateix que hem fet de pujada.

Photo ofAl fons, a l'esquerra de la foto, el massís de Neouvielle. Photo ofAl fons, a l'esquerra de la foto, el massís de Neouvielle.

Al fons, a l'esquerra de la foto, el massís de Neouvielle.

Llac Oncet.

Vistes del llac Oncet i el massís de Neouvielle.

Antic refugi.

Pic du Midi de Bigorre (2.876m)