Photo ofColl Regina - Pic de Set Homes- Pic de Rojà - Puig de Tretzevents o Tres Vents - Refugi els Estables - Coll Regina. Photo ofColl Regina - Pic de Set Homes- Pic de Rojà - Puig de Tretzevents o Tres Vents - Refugi els Estables - Coll Regina. Photo ofColl Regina - Pic de Set Homes- Pic de Rojà - Puig de Tretzevents o Tres Vents - Refugi els Estables - Coll Regina.

1926
August 17, 2019
July 2019

near la Clapera, Occitanie (France)

5-6/7/2019. Coll Regina - Pic de Set Homes- Pic de Rojà - Puig de Tretzevents o Tres Vents - Refugi els Estables - Coll Regina.
Anar direcció a Coll d'Ares, i Prats de Molló. Entre Prats de Molló i La Preste Seguim la carretera direcció a La Presta durant 3 km. Girem a la dreta direcció a St Sauveur – La Porcigoule. A coll Regina, s’hi arriba per una pista forestal d’uns 15 kms. El primer quilòmetre és asfaltat i la resta de terra, en força mal estat. Just abans de travessar la tanca que porta al refugi dels Estables, hi ha força lloc per aparcar.
De coll regina , seguim el GR, passant pel coll de la Descàrrega. Estem al serrat dels Miquelets, el camí ben fresat i les marques dels G.R. freqüents. Quan estem a punt d’arribar al Pla Guillem, deixarem el sender de gran recorregut i ens dirigirem a la dreta per en direcció al refugi de pastors que hi ha abans del coll de Bocacers. Nosaltres fem bivac, ja que son les 9 del vespre ( hem començat a les 7,30 ). A les 7 del matí tornem a caminar i veurem unes estaques de fusta amb pintura groga, que ens marquen la pujada, al Puig dels Set Homes. Un cop al cim, tenim una bona panoràmica, que ens acompanyarà tot el camí. A partir d'aquí continuem fent camí i resseguin la carena, passarem pel Pic de Bacivers ( 2.633,5 ), i ens dirigim al Puig de Rojà ( 2.720 ). A partir d'aquí i fins l'inici de la pujada al Tretzevents, tindrem que travessar un pas rocallós ,on tindrien que para atenció, fins arribar al coll. A partir d'aquí iniciem la pujada, sense camí definit, fins assolir finalment al Tretzevents, coronat per un repetidor i un pal metàl•lic amb una senyera. A partir d'aquí o reculem per on hem vingut o com nosaltres, seguirem el track que tenim i baixem per la tartera, seguin pel llom, o per on millor ens vagui, travessant trams de tartera i d’altres d’herba.
Un cop al coll iniciem la baixada, on no hem trobat camí definit, però el cas es de tirar avall per on millor ens sembli. Cap al capdavall si que hem trobat fites i senyals que ens han servit per arribar al refugi pastoral de Els Estables per acabar a la pista que ens retornarà al coll de la Regina, passant per la riera d'Estables.
Els Estables : Cabana pastoral, amb capacitat per a 8 persones. Podem fer-lo servir entre el 15 d'octubre i el 15 de maig. La resta de l'any està reservat per a ús pastoral.

Hores = 9/10
Km. : 17
Desnivell de pujada : 1300 mt.