Coll Estenalles cova Muronell Pujol de la Mata (100 cims)

Photo ofColl Estenalles cova Muronell Pujol de la Mata (100 cims) Photo ofColl Estenalles cova Muronell Pujol de la Mata (100 cims) Photo ofColl Estenalles cova Muronell Pujol de la Mata (100 cims)

October 3, 2021
October 2021

near Mura, Catalunya (España)

Matinal per la serra de l'Obac.
Sortim de l'aparcament de Coll d'Estenalles, ara molt ben organitzat, i agafem la pista que porta a la casa de la Mata. Quan som a la bassa, prenem el camí que baixa direcció nord. A la nostra esquerra queda el torrent de la Font Freda.
Anem per la carena del Muronell, aviat trobem a la dreta un senyal d'avenc, penso que es el corriol al avenc de la Mata. Més endavant, a la nostra esquerra, un alte corriol ens porta a la Coval del Muronell. Es força gran i te una bonica balconada. Reculem i seguim endavant, direcció el Pujol de la Mata.
Ens desviem per baixar al torrent del Roure del Parrac i pujar desprès al collet abans del Pujol . Es un tros un xic aventurer ( penso que també hi hauriem arrivat anant recte).
Un cop al collet del Pujol, si seguissim endavant baixariem cap a Mura. Avui pugem dalt el Pujol de la Mata , un dels "100 cims" de la FEEC. Cal grimpar una mica, però hi ha uns ganxos que van molt bé (antigament hi havia una escala de fusta)
Molt bones vistes del Montcau i de les formacions que el rodegen, com els Cortins i les Roques de la Coca. Està emboirat i no veiem el Pirineu.
Reculem fins el coll i agafem la tornada, passant per la Sesta Feréstega i per sota la Falconera.
Som a tocar de la carretera de Estenalles a Mura, però ens agrada més el camí que torna a Coll d'Estenalles, passant per un bonic bosc de pins.
Un bonic passeig en bona companyia

Trencall a la cova dels Lladres

Senyal del sender al avenc

PictographCave Altitude 2,527 ft

Cova del Muronell o dels Lladres

També coneguda com a cova del Plana, doncs diuen que un terrasenc d'aquest cognom acostumaba a habitar-la els estius. Encarada a ponent te bona vista del Pla de Serrallonga, dalt de la carena per on va el camí a Mura que passa per la coma d'en Vila.

Intersecció

Cal baixar avall per creuar el Torrent del Roure del Parrac

Collet del Pujol de la Mata

Hi arriba el camí des la Sesta Feréstega. Cao el nord baixa un corriol que porta a Mura.

PictographLake Altitude 2,976 ft

Recull aigua de la pluja, que servia per regar els horts de la masia de la Mata

El Pujol de la Mata

Bonic turó. Un dels "100 cims" de la llista FEEC

Sesta ferestega

Una bonica raconada, on els pastors feien reposar el ramat i fer la migdiada.