Photo ofColl d'Estenalles - Montcau - Font Flàvia - Òbits. Circular tornada pel bosc del Sot de la Bota - Riera de les Arenes Photo ofColl d'Estenalles - Montcau - Font Flàvia - Òbits. Circular tornada pel bosc del Sot de la Bota - Riera de les Arenes Photo ofColl d'Estenalles - Montcau - Font Flàvia - Òbits. Circular tornada pel bosc del Sot de la Bota - Riera de les Arenes

March 5, 2024
March 2024

near Mura, Catalunya (España)

Coll d'Estenalles - Montcau - Font Flàvia - Òbits. Circular tornada pel bosc del Sot de la Bota - Riera de les Arenes.

Nota: La tornada pel bosc és una mica perdedora, amb trams de corriol estret i espès entre vegetació, i trams remoguts pels senglars, de mala petja.

▪︎INICI: Coll d'Estenalles, a la carretera BV-1221 que va de Terrassa a Talamanca, aprox. al km 15. Hi ha una àmplia zona d'aparcament. Pertany al terme municipal de Mura (Bages).

▪︎RECORREGUT:
Coll d'Estenalles (870m) - Avenc del Montcau (-16m) ⚠️Precaució - Camí delimitat per la protecció de les codines fins el cim del Montcau (1056m) - Coll d'Eres - Carena del Pagès SL- C 54 - Font Flàvia - els Òbits - corriol tornada pel Morral Gran - Collet dels Tres Termes - Coll dels Ginebres - Grimpadeta entre blocs - Bosc del Sot de la Bota - Riera de les Arenes - Coll d'Estenalles (aparcament).

Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.

Ruta molt similar:

CURIOSITATS:
* El COLL D'ESTENALLES "uneix de manera transversal d'est a oest les dues carenes principals del massís de Sant Llorenç del Munt i l'Obac: Sant Llorenç del Munt i la serra de l'Obac, les quals discorren de nord a sud. Té una elevació de 870,4 m i està situat al terme municipal de Mura, al Bages." (Viquipèdia).

* El MONTCAU (1056 metres) és un dels "100 CIMS" inclòs al projecte de la FEEC - Federació Excursionista de Catalunya.

* ELS ÒBITS. A la base del cingle i a tot el llarg d'uns 130 metres d'ells, es desenvolupen tota una sèrie de cavitats de diferent secció, i poca longitud. En l'ampli vestíbul de la més gran de les boques, encara es conserven les restes d'antigues edificacions. Ja es té notícia sobre un establiment humà al segle XII. Més tard sembla que foren emprades per eremites, i al principis del segle XVIII les habità un eremita que es feia anomenar Bartomeu de Sant Llorenç del Munt. L'última de les concavitats, poc abans d'arribar a la font, té nom propi: CAU DE LA MONEDA. Per una diàclasi inclinada s'arriba a una saleta de 16 per 4 metres en planta i amb una altura d'uns 6 metres. Diuen va ser emprada per fabricar moneda falsa. Font: Espeleoindex.

Coll d'Estenalles. Punt d'informació del Parc.

PictographCave Altitude 2,974 ft

Avenc del Montcau (-16m)

MONTCAU

COLL D'ERES. Sender SL-C 54 / IP-4

PictographTree Altitude 3,247 ft

Photo ofFONT FLÀVIA. Font natural (seca). Hi ha una placa. Caminet entre boixos Photo ofFONT FLÀVIA. Font natural (seca). Hi ha una placa. Caminet entre boixos Photo ofFONT FLÀVIA. Font natural (seca). Hi ha una placa. Caminet entre boixos

FONT FLÀVIA. Font natural (seca). Hi ha una placa. Caminet entre boixos

Gir dreta: abandonar corriol

PictographCave Altitude 3,218 ft

Els Òbits. Cau de la Moneda

PictographCave Altitude 3,248 ft

Els Òbits

Abandonar carena. Corriol poc evident al principi

Collet dels Tres Termes

Coll dels Ginebres. Recular (m'he passat de llarg)

Photo ofGrimpar bloc amunt (senyals grocs), entre blocs i desgrimpar. Després bosc espès Photo ofGrimpar bloc amunt (senyals grocs), entre blocs i desgrimpar. Després bosc espès Photo ofGrimpar bloc amunt (senyals grocs), entre blocs i desgrimpar. Després bosc espès

Tram remogut /triturat pels senglars.Corriol estret entre bruc boix alzina.molts rocs.A prop Cova del sot de la bota. Mala petja

Photo ofDreta: travessar riera seca. Ull!!! No marcat! No evident. Romani. Després cami millora Photo ofDreta: travessar riera seca. Ull!!! No marcat! No evident. Romani. Després cami millora

PictographRiver Altitude 2,502 ft
Photo ofRIERA DE LES ARENES. La creuem i girem esquerra i de seguida a la dreta.a prop avenc teixoneres Caminet bosc. Ds bif esq Photo ofRIERA DE LES ARENES. La creuem i girem esquerra i de seguida a la dreta.a prop avenc teixoneres Caminet bosc. Ds bif esq

PictographLake Altitude 2,677 ft

Bassa

Font de la Pica (natural)

Photo ofCtra BV de Matadepera a Mura. Travessar i pujar escales de pedra Photo ofCtra BV de Matadepera a Mura. Travessar i pujar escales de pedra