Coll del Torn, Collet de Sant Pere i Puig de la Caritat des de l'Estany

Photo ofColl del Torn, Collet de Sant Pere i Puig de la Caritat des de l'Estany Photo ofColl del Torn, Collet de Sant Pere i Puig de la Caritat des de l'Estany Photo ofColl del Torn, Collet de Sant Pere i Puig de la Caritat des de l'Estany

January 18, 2024
January 2024

near l'Estany, Catalunya (España)

Ruta circular des de l'Estany passant per:
- Coll del Torn (3.5 km)
- Collet de Sant Pere (6.0 km)
- Puig de la Caritat (6.5 km)
Iniciem el recorregut des de l’aparcament, situat al carrer de Verdaguer, seguirem pel camí de l’esquerra senyalitzat com a GR-3, amb direcció a la masia de la Crossa, seguirem les marques del GR-3 fins arribar a la cruïlla del Castell.
Abandonem el GR-3 per agafant el ramal de l'esquerra amb una lleugera pujada. Més endavant, la ruta enllaça novament amb marques de GR (Coll del Torn). En aquesta ocasió és el GR-177 que per una via de bon fer, ens porta de forma molt intuïtiva al Collet de Sant Pere i a tocar, de les minses runes de l'antiga Ermita que dóna nom al Coll. Fem una pujada força directa al Puig de la Caritat. El ben cuidat cim és un gran mirador 360°.
Seguim la pista de baixada que surt darrera del puig fins trobar un pal vertical on agafem el camí de la dreta. Només cal anar baixant fins arribar a la masia de la Crossa i una mica més endavant, el cementiri i el bonic poble de L'estany.