Photo ofColl del Port des de Can Jorba, pel camí del Cabrit i el camí dels Naps de Dalt. Photo ofColl del Port des de Can Jorba, pel camí del Cabrit i el camí dels Naps de Dalt. Photo ofColl del Port des de Can Jorba, pel camí del Cabrit i el camí dels Naps de Dalt.

March 30, 2024
March 2024

near El Bruc, Catalunya (España)

Ruta circular, per un sector poc emprat pels caminants de Montserrat. Aquí, caminareu amb més tranquilitat. Ja sabeu que el caminar montserratí és exigent per les empinades canals.
Cal aparcar al pàrking de Can Jorba camí de la Vinya Nova, perquè al mas de Can Jorba, no s'hi pot estacionar.
Des del pàrking resseguim un camí-pista fins el mas de Can Jorba, amb la seva capella. Prenem una pista a mà esquerra (mirant la muntanya) i la resseguim uns pocs metres fins que una fita ens indica un corriol marcat amb pintura vermella. Ascendim pel vessant fins creuar-nos amb el camí del Cabrit a prop d'una fondalada i ens enfilem a l'esquerra fins el coll del Mosset, ben indicat per una gran fita. Des d'aquí, baixem uns metres (feu atenció de trobar bé el camí marcat per fites i pintura vermella) i iniciem un llarg flanqueig fins a la Proa, perdent metres d'alçada- Al bell mig, hi ha un pas entre uns bloca caiguts.
Un cop superada la Proa, prenem el camí a la dreta, vall amunt, ara marcat amb indicacions grogues. Passem per diverses baumes espectaculars i per una fondalada engorjada. Arribats a un cert punt, cal remuntar un roc equipat amb grapes (pas senzill). I seguir vessant amunt fins trobar el camí 'agulles que des del Refugi, es dirigeix al coll de Prt. En aquest camí, creuem la font de l'esllavissada. Dins de la bauma, hi ha una bassa amb aigua. És l'únic punt de la travessa on trobareu aigua. Seguim pel camí direcció al Montgrós amb marques grogues i blanques, passar pel coll de Port i del Miracle. El camí té fortes pujades i baixades, però està perfectament indicat. Superem el coll de les Comes i fem un fort descens. després, ens enfilem fins creuar-nos a mitja pujada amb un camí amb marques blaves i el prenem a la dreta. Passat un collet s'inicia un fort descens primer per la canal i després per un vessant rocallós. Atenció: seguiu bé les indicacions blaves perquè, sinó, podeu acabar en alguna barrancada. El camí baixa per l'esquerra de la fondalada, caminant per sobre la roca!
Ara sí: camí avall fins creuar el camí del Cabrit, girem a la dreta i passada la fondalada, girem a l'esquerra per reprendre el camí de pujada. Forta baixada fins a Can Jorba.