Photo ofColl del Bruc - Pont Foradat - Font del Ferro – Coves de Cal Llucià – Balma de Can Soteres Photo ofColl del Bruc - Pont Foradat - Font del Ferro – Coves de Cal Llucià – Balma de Can Soteres Photo ofColl del Bruc - Pont Foradat - Font del Ferro – Coves de Cal Llucià – Balma de Can Soteres

3 hours
September 29, 2021
September 2021

near Castellolí, Catalunya (España)

Coll del Bruc – Can Soteres – Pont Foradat de Roques Blanques – Sant Miquel de Vilaclara – Camí de Roques Blanques i Fembra Morta – Font del Ferro – Coves de Cal Llucià – Balma de Can Soteres – Camí de Can Soteres – Coll del Bruc.

L’espai Natural Protegit de Roques Blanques està format per una vall estreta i tancada, encerclada per les muntanyes del Bruc i de la Fembra Morta.

El Pont Foradat de Roques Blanques o de Vilaclara. Es una formació natural de conglomerat carbonatat, tipus pinyolenc, produït per l’erosió diferencial que ha deixat al descobert aquest material dur, formant una arcada per sobre el torrent que ara el travessa.

Sant Miquel de Vilaclara. Es una capella romànica d’una sola nau, adossada al mur d’una masia de Guixà. En el seu absis s’hi troben arcuacions llombardes separades per pilastres i una petita finestra. L’edifici ha sofert diferents remodelacions readaptant la funció religiosa a usos agrícoles, es així que a la base del presbiteri s’hi troba un gran cup folrat amb ceràmica.

Font de Ferro de Castellolí. Es tracta d’una deu d’aigües ferruginoses, que consta d’una mina excavada a la roca natural, tancada per una reixa. El cabal de la font es perenne tot i que molt irregular. Es troba en un indret envoltat per una magnifica pineda, amb alguns arbres que superen els 40 metres.

Les Coves de Cal Llucià estan obertes a la roca calcaria eocènica que van ser ocupades durant la prehistòria. Presenten dues entrades que menen a dos vestíbuls intercomunicats i a una xarxa de múltiples galeries, amb un recorregut total de 33 m.

La Balma de Can Soteres, està situada a la zona dels cingles dels Roquerols, a tocar d’un torrent, just sota de la pista. Les seves formes característiques cal atribuir-les a l’erosió que, al llarg del temps, l’aigua i el vent hi ha fet en el seus materials calcaris, intercalats entre els margosos que formen la balma.

Inici

Final

• Photo of kelse
    kelse Feb 1, 2022

Fet solament el Pont Foradat sortint del coll del Bruc, a costat de la carretera

• Photo of tiriti68
    tiriti68 Feb 7, 2022

Ruta molt facil de seguir