COLL DE TRIADOR - ESTANY GENTO VIA VERDA DEL CARRILET DE LA VALL FOSCA.

Photo ofCOLL DE TRIADOR - ESTANY GENTO VIA VERDA DEL CARRILET DE LA VALL FOSCA. Photo ofCOLL DE TRIADOR - ESTANY GENTO VIA VERDA DEL CARRILET DE LA VALL FOSCA. Photo ofCOLL DE TRIADOR - ESTANY GENTO VIA VERDA DEL CARRILET DE LA VALL FOSCA.

2 hours
July 4, 2018
July 2018

near Cabdella, Catalunya (España)

Ruta molt aconsellable tant per petits com per no tan petits, amb fabuloses vistes de la Vall Fosca i el cercle de Colomina.
Per la carretera o pista forestal que va de Llessui fins Espot per sota al Montsent de Pallars, en la bifurcació per anar a la Vall Fosca i a 2100 m hi ha el Coll de Triador a on surt la petita pista del Repartidor d'Aigües, lloc on comença aquesta ruta.
Sortim del refugi d'Espui i fen una petita diagonal de baixada per trobar l'antiga via verda del carrilet d'Estany Gento que passa per la Pala dels Covils fins als Barrancs de l'Orri, de Cuirola i Porredon.
Des d'aquesta posició tenim una excel•lent vista de Capdella i la Vall Fosca.
Arribem a la zona dels Túnels que ens obra la visió a la presa de Sallente i la canal de Pigolo on hi ha la Font de la Coma d'Espòs d'on surt el corriol per baixar a Sallente.
Després de quatre túnels arribem a l'Estany Gento on donem per acabada la ruta d'anada i fem la tornada desfent el camí.

Salut i Muntanya.

• josepsamglas Aug 7, 2019

Apta per tothom

• jordimurtra Aug 5, 2023

Caldria dir que per arribar a l’inici de la ruta cal un 4x4 o caminar,…

• Photo of raduto2016
    raduto2016 Aug 7, 2023

Bon dia, Jordimurtra
    Fa una setmana que varen ser-hi per Llassui i la pista estava transitable per qualsevol vehicle