Coll de Tres Creus, La Foradada i Castellsapera des de Alzina del Salari

Photo ofColl de Tres Creus, La Foradada i Castellsapera des de Alzina del Salari Photo ofColl de Tres Creus, La Foradada i Castellsapera des de Alzina del Salari Photo ofColl de Tres Creus, La Foradada i Castellsapera des de Alzina del Salari

May 2, 2024
May 2024

near Mura, Catalunya (España)

Ruta circular des de Alzina del Salari passant per:
- Avenc del Picarol (0.2 km)
- Coll de Tres Creus (0.9 km)
- Avenc de Castellsapera (1.0 km)
- La Foradada (1.2 km)
- Castellsapera (1.4 km)
- Avenc de la Canal de Mura (1.7 km)

Sortim de l’aparcament de l’Alzina del Salari i pugem en ziga-zaga per la pista asfaltada primer i després de terra. Aviat arribem al Coll de les Tres Creus i agafem el corriol que ens queda més a l’esquerra ( una mica més a la dreta d’aquest corriol hi ha un altre que serà per on tornarem de Castellsapera).
Seguim ara en suau ascens fins a un punt on anem bordejant el Castellsapera per l’esquerra. Seguim pujant apropant-nos al cim i el tram final és per una Canal equipada amb un parell de cordes. Es pot pujar per la dreta o per l’esquerra. Nosaltres hi hem pujat per la dreta. Quines vistes més meravelloses se’ns han obert en arribar adalt! Montserrat, el Paller de Tot l’Any, la Muntanya de Sal de Sallent, el Turó de les Tres Creus (o Turó de la Pola), el Montcau, la Mola, i Barcelona al fons amb les tres xemeneies de Sant Adrià. 360 graus de vistes en un dia clar i assoleiat com avui: espatarrant.
Hem caminat per dalt del cim fins el final. Ens hi hem quedat una bona estona i fet un munt de fotos.
Hem baixat per la mateixa canal però per l’altre costat. Continuem el camí en suau baixada i més endavant un altre cop en pujada fins arribar de nou al Coll de les Tres Creus. El track que hem seguit pujava al Turó de les Tres Creus però no hi hem pujat. Hem baixat per la pista fins el parking de l’Alzina del Salari.
Excursió feréstec en un indret preciós.