Photo ofColl de Puymorens-Portella de la Coma d'en Garcia-Puig de Coma d'Or-Portella de Lanós-Cortal Rossó Photo ofColl de Puymorens-Portella de la Coma d'en Garcia-Puig de Coma d'Or-Portella de Lanós-Cortal Rossó Photo ofColl de Puymorens-Portella de la Coma d'en Garcia-Puig de Coma d'Or-Portella de Lanós-Cortal Rossó

August 20, 2018
August 2018

near Porté-Puymorens, Occitanie (France)

(14-08-2018) Coll de Puymorens-Portella de la Coma d'en Garcia-Puig de Coma d'Or-Portella de Lanós-Cortal Rossó

**PRESENTACIÓ DE FOTOS ORDENADES D'INICI A FINAL**

Pugem al Coll de Puymorens venint del costat de Puigcerdà i en arribar a dalt agafem la pista de terra de la dreta i entrem una mica amb el cotxe, fins a trobar un lloc on aparcar. Comencem a caminar i seguim per la mateixa pista que hem arribat (marques del GR 107A). Una mica més amunt creuem el Rec d'en Garcia i arribem a una bifurcació on deixem el GR. Nosaltres seguim per la pista de la dreta, que a mesura que va guanyant alçada es va deteriorant fins a esdevenir corriol, camí que seguirem sense problemes ja que és molt fresat, concorregut i amb fites freqüents.

Pugem per tota la Coma d'en Garcia i arribem a la Portella de la Coma d'en Garcia, on veiem per primera vegada al Puig de la Coma d'Or, el cim de la nostra sortida d'avui. Després d'aquesta Portella el camí baixa fins a la Portella de Cortal Rossó, on veiem a la nostra dreta l'Estany de Coma d'Or. A partir d'aquí el camí ja no para de pujar fins al cim del Coma d'Or (pujada molt suportable). Si volem arribar fins a l'extrem del Coma d'Or cal passar per un tros bastant aeri (opcional)

Pel retorn ens dirigim al cim que veiem davant, marcat amb dues fites gegants i anirem baixant per la carena per camí semi-fresat i amb alguna fita bastant espaiada l'una de l'altra i cada vegada n'hi ha menys. Si hi ha visibilitat no té cap problema ja que hem d'anar baixant fins a la Portella de Lanós que veiem al final de la baixada. En arribar a la Portella de Lanós arribem a un camí molt fresat que seguim cap a la dreta.

El camí baixa decidit sempre al costat d'un torrent, passem per una captació d'aigua i arribem a una esplanada plena de rierols, que creuem d'una punta a l'altra fins arribar a una pista. Seguim aquesta pista que se'ns farà molt llarga, passem per la Cabana de Cortal Rossó, més avall veiem el poble de Porté al fons i després de passar una cadena, en veure una cabana de pastors a la nostra esquerra i el cotxe una mica més avall, deixem aquesta pista i hi baixem directes passant per davant de la cabana.

Érem en Joan, en Martí i dos Peps

FINAL

• Photo of Provi Fontdevila
    Provi Fontdevila Jun 26, 2023

ja l havia fet el coma d or, anar i tornar pel mateix lloc.
    i ahir vam fer la volta sensera i ens va agradar molt¡!

• Photo of marti arimany
    marti arimany Jun 26, 2023

Gràcies pel comentari i la valoració

• Photo of 2040
    2040 Jun 27, 2023

Moltes gràcies Provi Fontdevila pel comentari i la valoració de la ruta.