Coll de Merolla a Tossa de Puigbò en circular

Photo ofColl de Merolla a Tossa de Puigbò en circular Photo ofColl de Merolla a Tossa de Puigbò en circular Photo ofColl de Merolla a Tossa de Puigbò en circular

December 26, 2010
December 2010

near Montgrony, Catalunya (España)

[Català] Ruta que porta des del Coll de Merolla a la Tossa de Puigbò (molt planer), tornant per un camí diferent (amb més desnivells).

Començant al Coll de Merolla es va direcció sud, es passa pel Coll de l'Arç, la Palomera i Coll de la Palomera, tot aquest tram molt planer i camí apte per a 4x4. Llavors s'han de seguir les marques verdes i blanques fins a Sant Martí de Puigbò, on a trams el camí és més estret. Ja només queda pujar fins a la Tossa de Puigbò.

La tornada es pot fer pel mateix lloc, o si es vol veure altres racons d'aquestes valls (com és aquest track), s'ha de tornar a baixar la Tossa, i agafar un caminet que passa per una vall fins al Torrent de Solanllong. Llavors s'agafa un camí més ample que passa pel costat del Solanllong (poc després hi ha la opció d'agafar un camí que puja direcció W que torna al Coll de l'Arç, segurament més recomanable), a continuació hi ha alguns desnivells fins a travessar el Merdàs, i pujar fins a la carretera per a tornar altre cop al Coll de Merolla.