Photo ofColl de les Pinedes, Castillejos, Mas del Rei, Carboneret, Cul de la Vella, Font de la Pedrola, Mas del Pistol, Coll Pinedes Photo ofColl de les Pinedes, Castillejos, Mas del Rei, Carboneret, Cul de la Vella, Font de la Pedrola, Mas del Pistol, Coll Pinedes Photo ofColl de les Pinedes, Castillejos, Mas del Rei, Carboneret, Cul de la Vella, Font de la Pedrola, Mas del Pistol, Coll Pinedes

January 31, 2024
January 2024

near la Febró, Catalunya (España)

Excursió molt complerta per les muntanyes de la Mussara que combina camins molt fressats amb d'altres de menys coneguts.

La sortida es podia fer des de Castillejos o el coll de les Pinedes accedint-hi amb un cotxe normal. Nosaltres vam escollir el coll de les Pinedes, amb l'esperança poc realista d'ampliar ala ruta a la Mussara si haguéssim anat bé de temps, cosa que no va ser així. Això ens va permetre començar de forma suau pel camí de la Rasa dels Descarregadors fins a Castillejos, tot molt net i fressat. D'allí, vam baixar al mas del Rei per pista, i ja vam seguir el magnífic sender que passa per la font dels Caçadors. Més endavant, el vam abandonar a l'esquerra per a descendir pel grau del Carboneret, una preciositat. Vam arribar al mas de l'Evaristo, i ja vam connectar amb el sender del Cul de la Vella i ens vam dirigir a l'esquerra cap a la seva raconada. Aquí ens vam trobar alguns trams netejats, la qual cosa va facilitar la circulació donat que l'any passat hi vam passar i estava molt brut. Vam fer tota la raconada i vam continuar per corriols prou evidents fins a trobar el sender principal de Mas d'en Rei que vam seguir a la dreta. En arribar a la cruïlla de la pista de les Guilletes, la vam seguir a l'esquerra amunt fins a trobar l'inici del corriol que ens va portar fins a una font, i després fins al barranc de la Font del Bosc. Aquí vam tenir dubtes, i ens vam dividir. Jo vaig acompanyar als companys que van seguir les marques del corriol de l'esquerra, però més endavant el corriol es va desdibuixar. Teníem clar que havíem de connectar amb la pista de Ca la Susagna i així ho vam fer. Vam seguir aquesta pista fins a trobar a l'esquerra el corriol del mas de Pistol. Vam veure aquest mas, i vam continuar amunt fins al camí dels Masos. El vam seguir a la dreta fins a trobar la drecera que anava a la Mussara i al coll de les Pinedes. A la part final, vam seguir una drecera directe al coll, però fent una mica més de tomb s'hi arribava pel camí principal.

Majoritàriament és una excursió moderada, però alguns tram de navegació poc clara aconsellen qualificar-la de difícil.

Rasa dels Descarregadors.

Arribant a Mas d'en Rei

Descendint el grau del Carboneret

Grau del Carboneret

Photo ofGrau del Carboneret i mas de l'Evaristo Photo ofGrau del Carboneret i mas de l'Evaristo Photo ofGrau del Carboneret i mas de l'Evaristo

Grau del Carboneret i mas de l'Evaristo

Sender del Cul de la Vellla

• Photo of Los senderos de osnofla
    Los senderos de osnofla Feb 16, 2024

Hola de nuevo.
    Estaba observando vuestra ruta, es una zona que conozco bastante bien y me preguntaba si el sendero entre la Font de la Menuda y el Mas d´en Rei está transitable actualmente. La última vez que pase por ese tramo, estaba casi intransitable por la densa vegetación que lo cerraba.
    Si está transitable volveré a pasar pronto para colaborar en que se mantenga viable.
    Gracias de nuevo por vuestras rutas y por el esfuerzo que hacéis en mantener caminos ancestrales, que otros muchos disfrutamos después.
    Salu2

• Photo of Peptivissa
    Peptivissa Feb 17, 2024

La part que esmenteu estre el Mas del Rei i la font de la Menuda està força transitable, la traça es pot seguir perfectament. En aquest sender nosaltres no hi hem fet cap mena d'actuació excepte passar-hi. Més complicada és la baixada al mas de l'Evaristo pel grau del Carboneret per anar trobant la traça, i també algun tram fins la raconada del Cul de la Vella, tot i que a base de passar-hi s'intueix perfectament el sender.

Agraeixo les vostres paraules. Sé que vosaltres també gaudiu de trobar noves possibilitats pels nostres termes.