Coll de la Creu de Querol - Turó de Tàbor

Photo ofColl de la Creu de Querol - Turó de Tàbor Photo ofColl de la Creu de Querol - Turó de Tàbor Photo ofColl de la Creu de Querol - Turó de Tàbor

October 29, 2017
October 2017

near Viladecans, Catalunya (España)

Sortim de Viladecans cap a Sant Climent i arribem a la Plaça de la Vila. Des d'aquí pujem pel Cami de Torrelles i el Carrer de Querol que ens porten a la pista que hem de seguir fins arribar al Coll de la Creu de Querol. Encara que aquí hi ha una creu, no és aquesta la que busquem.

Girem a la dreta i agafem el camí que hi ha a l'esquerra. Fem uns metres fins el revolt on hi ha un camí que puja a la dreta. El seguim fins un nou creuament on tornem a girar a la dreta i la senda ens portarà fins la Creu de Querol que busquem. Aquesta és un punt geodèsic

Es una creu de terme inclosa a l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. La seva ubicació marca el terme dels municipis de Torrelles, Sant Boi, Sant Climent i Santa Coloma que es poden llegir a cada banda del pedestal de la creu.

Desfem el camí fins tornar a arribar al coll i agafem el camí en direcció oposta que ens portará al Turó de Tàbor. La pista fa unes pujades i baixades bastant pronunciades fins arribar al punt on és la torre Romeu de vigilància, el turó Tàbor.

El descens el fem seguint la pista fins l'urbanització. Pujem a la base de les antenes per agafar un corriol que segueix passant per la vora de les cases, que va baixant fins arribar al creuament de pistes. Hem d'anar a Sant Climent però en comtes de fer-ho pel camí asfaltat de Sant Climent agafem el camí que baixa a l'esquerra que ens farà de dressera fins arribar al Camí de Sant Climent i estalviem uns quilòmetres.

Un cop a Sant Climent fem la tornada a Viladecans per donar per finalitzada la ruta.

Al senyal gedèsic el track no es marca be, sembla que vagi per mig del bosc, peró no es així va per una pista i després agafem una senda (a dalt, donem voltes, peró es perque estem buscant un catxé, no feu cas).

Quan sortiu del Turó de Tabor i arribeu a les antenes, heu d'agafar la senda/camí que hi ha darrera, us portará fins la pista (NO baixeu per la carretera, ja que haureu de tornar com hem tingut que fer nosaltres), al creuament amb la pista s'ha d'agafar la senda que hi ha a l'esquerra, trobareu un indicador on veureu que si l'agafeu teniu Sant Climent a 2,5 km, encara que podeu agafar el cami asfaltat peró trigareu 6,5 km.

La ruta es fàcil, encara que no la recomano per nens, ja que els últims trams per pujar tan al Coll de la Creu com el Turó de Tabor son bastants pronunciats.