Photo ofColl de la Creu - Coll de Sansa - Els Estanyols - Pla de Gril - Plans de Ponteils Photo ofColl de la Creu - Coll de Sansa - Els Estanyols - Pla de Gril - Plans de Ponteils Photo ofColl de la Creu - Coll de Sansa - Els Estanyols - Pla de Gril - Plans de Ponteils

June 29, 2020
June 2020

near Matemale, Occitanie (France)

Un primer tast de la Serra de Madres ens ha permès veure que "es perd" molt temps en els pistes d'aproximació. A Coll de la Creu s'hi arriba amb carretera asfaltada i és on ens han aconsellat deixar el cotxe la informació de la Maison du Capcir. Però fins a l'aparcament del refugi dels Estanyols hi ha 5,5 km i desnivell d'uns 200 metres a fer en anar i tornar.

La millor solució és anar amb vehicles 4x4 o alts i poder arribar a l'aparcament del refugi, si més no al coll de Sansa, encara que no empitjora molt més la pista després. Si es deixa al coll de Sansa permet fer un itinerari de tornada diferent (per exemple https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/serra-de-madres-des-del-coll-de-sansa-38437322).

Un cop es surt del refugi es deixen els boscos típics del Capcir i el paisatge és més variat. El Pla del Gril és un enorme prat amb una cabana d'emergència que no s'hi passa si es va a Madres, es segueix el riu pel costat dret pujant. Als plans de Ponteils es veuen els pics de la Serra de Madres. No hem fet més pel que he comentat de les pistes. Ens hem inspirat i seguit la ruta de Jordi Freixa https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/coll-de-sansa-pla-de-gril-coume-de-ponteils-font-i-refuge-de-la-pedrix-madres-3340968.

L'ambient de la Serra de Madres ens ha agradat, boscos molt macos, aigua sovint, molts arbres caiguts, una natura relativament salvatge.