Coll de la Calderona - Paso de los Borregos - Cim del Picaio

Photo ofColl de la Calderona - Paso de los Borregos - Cim del Picaio Photo ofColl de la Calderona - Paso de los Borregos - Cim del Picaio Photo ofColl de la Calderona - Paso de los Borregos - Cim del Picaio

February 2, 2024
February 2024

near Segart, Valencia (España)

La ruta comença al Coll de la Calderona, i agafem la GR10 direcció est, que ja no abandonem pràcticament fins al peu del Picaio. La senda comença pujant en decisió cap a les Penyes de Guaita, des d’on les vistes als cims més orientals de la Calderona es presenten magnífiques. La baixada pel Paso de los Borregos és una miqueta vertical, però curta y amb molts bons agarres, i es salva sense cap problema. Des d'eixe punt només ens falta la pujada final al cim del Picaio per una pista molt còmoda. Totes les antenes instal·lades dalt queden oblidades al contemplar les magnífiques vistes que ens regala el cim cap al Mediterrani, Golf de València al sud, i Camp de Morvedre i Espadà al nord.
La tornada és prou menys interessant, amb molta pista i zones urbanitzades. De fet recomane la tornada pel mateix camí que ja em fet a l'anada. De vegades, per voler fer la ruta circular, hem de recorrer a massa asfalt i espais menys naturals. És però decisió personal.
Els principals punts de la ruta són:
- Coll de la Calderona (inici i final)
- Paso de los Borregos (2.3 km)
- Collado Claro de Luna (2.7 km)
- Cim del Picaio (4.5 km)