Photo ofColl de la Bena - Cal Ros - Sant Miquel de Turbians - Mirador d'Albert Arilla - Font de Gisclareny - Coll de la Bena Photo ofColl de la Bena - Cal Ros - Sant Miquel de Turbians - Mirador d'Albert Arilla - Font de Gisclareny - Coll de la Bena Photo ofColl de la Bena - Cal Ros - Sant Miquel de Turbians - Mirador d'Albert Arilla - Font de Gisclareny - Coll de la Bena

November 1, 2022
October 2022

near Maçaners, Catalunya (España)

Sortim del Coll de la Bena i agafem un camí que descendeix encaixat per la vall en direcció a Gisclareny. En arribar al carrer que puja cap a el nucli on hi ha el cementiri i el mirador nosaltres l'agafem en sentit descendent, a l'esquerra en direcció a la Font de Gisclareny. En aquest punt entrem a la seva zona de pícnic i busquem al seu final un petit corriol que baixa per la dreta del Torrent de Gisclareny. Es tracta d'un corriol ombrívol i molt bonic que va descendint ràpidament seguint el desnivell del torrent. Arribats a un cert punt que el corriol se separa del torrent marxant cap a l'esquerra, nosaltres l'hem d'abandonar i dirigir-nos al torrent per a creuar-lo i poc després arribar a la carretera. L'agafem cap a la dreta, en sentit descendent, fins a arribar al següent revolt. En aquest punt cal abandonar la carretera, i entrar en la finca de Cal Ros. Immediatament després de creuar la cadena ens incorporem a un corriol que puja a l'esquerra i que voreja Cal Ros per sobre tot deixant-la a la dreta. Passarem pel peu d'uns penya-segats i entrarem a una vall pendent per la que puja un camí que ens portarà de seguida al coll just abans de l'ermita. Arribats al coll, girarem a la dreta i en uns 200m haurem arribat a l'ermita.
La tornada no la fem exactament pel mateix camí. Arribats al coll al peu de l'ermita seguim de front per un corriol. El corriol va flanquejant cap a l'esquerra pujant lleugerament fins a arribar a un punt en que gira cap a la dreta per a pujar fent ziga-zagues amb fort pendent fins a arribar a la carretera. Girem a l'esquerra i als pocs metres arribem al mirador amb boniques vistes a la vall. Tot seguit continuem per la carretera fins a arribar a Gisclareny, a la Font, i tornar a agafar el camí que puja al Coll de la Bena pel fons de la vall.

Tombem a l'esquerra fins a arribar a la Font de Gisclareny on haurem de fixar-nos per a trobar l.inici del corriol.

Cal estar atent i agafar aquest corriol per no passar pel mig de Cal Ros.

No cal agafar aquesta drecera i es pot continuar pel camí fins a arribar al coll.

Tombem a l'esquerra per a tornar a baixar a la font i tornar a pujar al Coll de la Bena pel camí del fons de la vall.