Coll de la Bena- Cabana de Cortals de Cortils

Photo ofColl de la Bena- Cabana de Cortals de Cortils Photo ofColl de la Bena- Cabana de Cortals de Cortils Photo ofColl de la Bena- Cabana de Cortals de Cortils

7 mi
June 16, 2016
June 2016

near Maçaners, Catalunya (España)

Ruta que surt de l'aparcament de Coll de la Bena i va seguint el Camí dels Bons Homes, GR-107 direcció Gósol fins el Coll de les Bassotes, passant pels Colls de la Bauma, de Font Cerdana i de Torn.
Un cop al Coll de les Bassotes s'agafa el Camí de Cavalls del Vent que puja per la Serra Pedregosa en direcció al Pas dels Gosolans.
En arribar al Prat Berló, a la cota 2.300, a mà esquerra es veu marcat amb punts de color vermell el camí que va a la Cabana de Cortals de Cortils. De seguida s'arriba a la tartera de la Rasa de Cortils, per on s'ha d'anar baixant buscant la Font dels Cortils, i de seguida ja s'hi veu també la cabana de pedra enmig del pas estret del Cortal.
Per aquí justament passa i trobem el GR-150-1, a l'esquerra, direcció Oest, s'hi pot anar al Pic de Costa Cabirolera, i a la dreta, direcció Est, s'hi pot anar al Pas dels Gosolans, al Comabona i al Coll de Tancalaporta des de on es pot baixar de nou al Coll de la Bauma a travès d'un SL marcat de verd i blanc. També es pot tornar pel mateix camí d'anada.
El track registrat només és l'anada. S'ha de tindre en compte que tant la distància com el desnivell són el doble si volem tornar a Coll de la Bena.
Ruta perillosa a l'hivern si hi ha neu, passant de dificultat Moderada a Difícil.