Photo ofColl de Jou, El Taga, Portella d'Ogassa, Puig de Coma d'Olla, Puig Estela, Serra Cavallera, Portella d'Ogassa, Coma Llonga Photo ofColl de Jou, El Taga, Portella d'Ogassa, Puig de Coma d'Olla, Puig Estela, Serra Cavallera, Portella d'Ogassa, Coma Llonga Photo ofColl de Jou, El Taga, Portella d'Ogassa, Puig de Coma d'Olla, Puig Estela, Serra Cavallera, Portella d'Ogassa, Coma Llonga

1926
July 27, 2021
July 2021

near Ogassa, Catalunya (España)

Pujada al Taga des del Coll de Jou, seguint un track de l'Erill, a qui li estem molt agraïts la gravés i la pengés.

Agafem carretera enquitranada i emporlanada, que surt des del nord d'Ogassa, passem davant l'església romànica de St Martí, l'últim tram és pista de terra, força ben conservada.
Aparquem al Coll de Jou, lloc per a 5 cotxes. 300 m abans, al refugi, hi ha ampli aparcament per a 10 cotxes.
Ruta de fàcil seguiment i sense punts aeris difícils, a estones marcada amb ratlles grogues. La valoro com a moderada, pel desnivell.

Seguim poc a poc, filat amunt, caminet de forta pendent, però de bon pujar, fins al collet, on tombem a l'esquerra, fins arribar a la creu blanca del Taga i el geodésic, 2.040 m.
Pic emblemàtic del Ripollès i amb vistes impressionants.
Baixem fins al coll i agafem a l'esquerra camí ample de baixada, el Camí de Ribes a la Portella d'Ogassa, on abans d'arribar-hi, decidim esmorzar, amb una magnífica vista al davant, de la Serra Cavallera.
Ens trobem la Portella, amb una molt bona vista al sud, avui un xic emboirat i voltem el Pedró de Mitjavila, de 1.809 m, amb un ramat d'ovelles i el seu pastor, a dalt de tot.
Seguim caminet fins al Puig de Coma d'Olla, de 1.938 m i la carena de La Serra Cavallera, fins al Puig Estela, de 2.013 m, on contemplem una vista brutal.
Reculem pel mateix caminet tot contemplant els ramats de vaques, amb diversos vedells acabats de néixer, fins a la Portella d'Ogassa.
Al cap de 500 m, agafem caminet poc definit a l'esquerra, travessant Coma Llonga, fins al coll de 1.890 m, on comencem la suau baixada pel mig del prat, fins a retrobar el camí inicial, al costat del filat i acabem amb forta baixada fins al Coll del Jou, on hem deixat els cotxes.

De tornada, admirem la bonica església romànica de Sant Martí d'Ogassa i seguim pista enquitranada fins a Ogassa.
Acabem fent un menú a Cala Nàsia de Llocalou.
Ruta molt recomanable.

Coll de Jou

Pujant per la pista, a 300 m, hi ha aparcament per a 10 cotxes. A partir del coll, comencem la forta pujada, tot seguint el filat.

Vistes a Pedraforca

Fita

Anar pujant

Collada

Creu del Taga

Geodèsic Taga, 2.040 m

Esplèndides vistes a 360o.

Cruilla esquerra avall

Agafar Camí de Ribes a la Portella d'Ogassa

PictographPicnic Altitude 6,317 ft

Esmorzem

Parada i fonda a redós de vent

Portella d'Ogassa

Cruïlla recte amunt

Pujada a Puig de Coma d'Olla

Un xic de desnivell, cap dificultat

Puig de Coma d'Olla, 1.938 m

Bones vistes

Vistes

Puig Estela, 2.013 m

Vistes al Turó de la Parcel.la i a tota la Serra Cavallera. Al nord, pardines

Serra Cavallera

Poc després, caminet de baixada a Ogassa, de forta pendent

Baixant de Puig Estela

Fita

Vaques

Vistes al Pedró de Mitjavila

Sempre ens hi hem trobat un ramat d'ovelles ripolleses i al seu pastor.

Portella d'Ogassa

Cruïlla esquerra

Agafar caminet poc fresat a l'esquerra

Coma Llonga

Coll de Comallonga

Agafar caminet de baixada, fins el filat

Pla de Cabanes

Trobem de nou el filat i comencem forta baixada fins el Coll de Jou.