Photo ofColl de Jou (1637 m)-El Taga (2040 m)-Bruguera-Sant Julià de Saltor-Sant Amand(1851m)-Coll de Jou Photo ofColl de Jou (1637 m)-El Taga (2040 m)-Bruguera-Sant Julià de Saltor-Sant Amand(1851m)-Coll de Jou Photo ofColl de Jou (1637 m)-El Taga (2040 m)-Bruguera-Sant Julià de Saltor-Sant Amand(1851m)-Coll de Jou

2089
February 1, 2016
February 2016

•   4.7 8 Reviews

near Ogassa, Catalunya (España)

Hem fet aquesta ruta matinal que he classificat de moderada tot i que he dubtat de classificar-la de difícil pel seu desnivell acumulat (1165m.). Fent-la amb més temps no té cap dificultat doncs els seus 14 quilòmetres i mig no són excessius.
És una ruta circular que comença a Coll de Jou, a uns 4 quilòmetres de pista emporlanada, més amunt de l’Església de Sant Martí d’Ogassa.
En aquest punt deixem el cotxe i ens disposem a caminar, ben d’hora. Pugem a mà dreta i seguim les tanques del bestiar mentre veiem el Taga en tot moment, fins que arribem al cim.
Un cop hem arribat a la creu, la vista és fantàstica, el dia és molt clar i podem girar 360 graus gaudint d’una magnífica panoràmica sobre els alts cims del Pirineu, des del Puigmal fins el Canigó, Cadí, Pedraforca, i totes les serres de la Garrotxa; i, als nostres peus, el coll de Jou que ens separa de la Serra i el cim de Sant Amand , el nostre objectiu.
S'ha de dir que el cim no és la creu, sinó que és el punt geodèsic que tenim a 30 metres, un xic més amunt. Continuem resseguint la carena, fins a arribar a un punt en que ens decantem a l’esquerra, tot baixant pels prats en pendent i arribem a la pista emporlanada. Seguim baixant un tros per aquesta pista en direcció a la Bruguera, deixem la pista i comencem a baixar, durant aquest trajecte anem baixant pel mig del bosc, seguint torrenteres i camins sense marcar fins a arribar a la Bruguera.
Al nucli de Bruguera, barri agregat de Ribes de Freser situat a 1.200 metres d'altitud hi viuen prop de 50 habitants, la majoria dels quals es dedica a la pagesia.
Continuem per pista passant pel veïnat del Serrat Roig, on trobarem un senyal que ens indica la Font Xica. En aquest punt agafarem el corriol molt fressat a mà esquerra que es va enfilant fins a trobar una pista amb senyalitzacions que anirem seguint, i la deixem per prendre un altre corriol a mà esquerra molt fàcil de fer però amb forts pendents, fins arribar al Coll de Corones o de Saltor.
Des d’aquí ja veiem Sant Julià de Saltor al fons, i al cim, a mà esquerra la creu de Sant Amand. Baixem fins l'església que es troba unida a la rectoria i forma un conjunt heterogeni, ens ve a trobar el noi que hi viu i xerrant ens diu que l’antiga parròquia depèn del municipi d'Ogassa i que l’església està en bon estat però buida.
Seguim pels prats fins a trobar el corriol amb marques vermelles, hi ha trams molt drets sobretot a partir del Faig Gros ( molt atrotinat a dia d'avui). A partir d’aquí, a més de ser molt dret hi ha molta pedra inestable que obliga a pujar tot sovint fent servir les mans i fent petites grimpades. En poca estona arribarem al Cim de Sant Amand (1854 m) que amb la seva gran creu és conegut com la “balconada del Ripollès”. Des d'aquesta magnífica talaia les vistes són extraordinàries.
Després de contemplar aquesta espectacular panoràmica deixem el cim i seguim en direcció nord pel pla de la carena continuem seguint les marques vermelles i anem baixant pel corriol entre pins i fagedes fins a sortir al Coll de Jou, i donem per acabada la ruta.
Salut i bona caminada!!!

Vistes

• Photo of joboix
    joboix Feb 2, 2016

Magnífica ruta i millor companya. Gràcies per la caminada.

• Photo of peremagria
    peremagria Feb 5, 2016

Llarga i costeruda caminada que m’atreveixo a dir que tant sols es aconsellable per a persones avesades a caminar i sobretot pujar desnivells considerables en pocs temps. Això no vol dir que qualsevol pugui fer-la i rebaixar la nota, sobretot si hi dedica més hores, ja que nosaltres l’havíem catalogat com una “matinal”.

No cal dir que el paisatge que des del Coll de Jou i a primera hora del matí la imatge que se’t presenta davant teu del Taga es impressionant , ho es més encara des del cim, on amb el dia nítid i assolellat que hem tingut la visió fins l’infinit no s’acaba mai. Un cop superat el primer esforç del dia, la natura et premia tot seguit amb la gran baixada fins al bucòlic poble de Bruguera, on per gaudir de la vista i posar carburant al cos, fem la queixalada de rigor tot cruspint-nos una coca de Ratafia de Can Piferrer d’Anglès.

La caminada continua seguint pistes i camins tot guanyant altura fins a la petita vall de Sant Julià de Saltor, on som rebuts per un estadà amb la seva impressionant gossa de volum i pes considerable i que ben aviat se sent enamorada del nostre gos “Drac”.

A partir d’aquí es on comença la pujada de llarga i penosa durada sense cap moment de compassió pels caminants fins dalt de tot de la carena per tal d’arribar al nostre darrer objectiu: Sant Amand. Refets de l’esforç i ja pensant amb el dinar a Can Costas d’Ogassa, totes les penúries queden oblidades, i amb ben poca estona baixem travessant en diagonal una impressionant fageda, arribem novament al Coll de Jou on donem per molt ben empleat el matí i ja pensant on anirem el proper dilluns.

JEP BOIX Feb 5, 2016

Molt bona i acurada descripció de la caminada. Pere i Joan. Gràcies per la vostra valoració. Salut.

• david27 Feb 10, 2019

Ruta molt bonica per disfrutar de les vistes i del bosc.
    Pero afegir un parell d,apunts:
    la part de bosc abans d,arribar a bruguera em va resultar una mica dificil de seguir, el bosc practicament s,ha menjat el cami i no s,intuia gaire.
    I l,ultima part de l,excursio es exigent, pendents fortes i alguna grimpada que aquestes alçades de l,excursio et feien patir, pero bueno, tambe es va a la muntanya per aixo.
    Moltes gracies per compartir-la.

JEP BOIX Feb 10, 2019

Moltes gràcies david27 por comentar-la i valorar-la. És normal que els camins quedin amagats amb la vegetació que creix i sobretot en primaveres plujoses com la que vam tindre. Salut!

• Photo of kessetana
    kessetana Sep 17, 2020

Una ruta molt completa, bonica i interessant. Jo la vaig començar des de Bruguera en comptes del Coll de Jou, així no és sortir del cotxe i començar la costeruda pujada fins al Taga.
    La part des de Bruguera fins a Sant Julià de Saltor és preciosa. Aquell dia hi havia algú treballant i tres gossos bordant amb ganes només veurem arribar al coll.
    La baixada pel bosc de l'Avellanosa fins a Bruguera va ser una aventura perquè estava tot ben atapeït i sense camí clar, potser descuidat pel confinament. De tant en tant vaig anar descobrint algunes fites.
    Una ruta a repetir. Gràcies per compartir-la.

JEP BOIX Sep 17, 2020

Hola, company del Wikiloc! És un plaer fer aquestes rutes i també compartir-les i m'alegro molt quan m'ho feu saber. Gràcies pels teus comentaris i també per la teva valoració. Salut kessetana!

• Photo of Silvia Covaleda Paneque
    Silvia Covaleda Paneque Jun 26, 2021

Ruta feta el dia 05/06/2021
    La considerem com a moderada pel desnivell que hi ha, però vam gaudir de molt bones vistes.
    Gràcies per compartir!!!
    Seguim ...

JEP BOIX Jun 26, 2021

Gràcies a tu de veritat, per valorar-me-la i comentar-la. Celebro que hagis gaudit d'aquesta bonica sortida. Així dona gust compartir. Salut Silvia.

• Photo of EloyGarcia
    EloyGarcia Sep 26, 2021

Vam fem la ruta aquest dissabte, la ruta la considerem un xic difícil, la part final pujant les roques fins l'últim cim ens va deixar esgotats.

Potser algun tram del recorregut pot portar confusió pero s'hi pot passar. Les vistes en general espectaculars. Recordar que el caminet fins el coll es força estret pero está força be per anar amb qualsevol cotxe.

Gràcies per la ruta

JEP BOIX Sep 27, 2021

Agraeixo els teus comentaris EloyGarcia. De totes maneres, l'apreciació de la dificultat es relativa i sempre depèn de l'estat físic de cadascú. Moltes gràcies per valorar-la. Salut!

• marcel.pujols Nov 9, 2021

Més difícil del que ens pensàvem, però molt guapa la circular, molts entorns diferents i molt completa. Per fer amb temps i anar parant sovint a menjar i beure.

Moltes gràcies per les indicacions, salut!

JEP BOIX Nov 11, 2021

Hola, marcel.pujols! És un plaer fer aquestes rutes i també compartir-les i m'alegro molt quan m'ho feu saber. Gràcies pels teus comentaris i també per la teva valoració. Salut!

• gerardromapla Jun 6, 2022

Just després de la baixada del Tava es passa per una finca privada on el pagès emprenyat ens ha demanat que ho comentem!

JEP BOIX Jun 7, 2022

Gràcies gerardromapla, pel comentari. Salut!

• Ashkan Ahmadi Jul 12, 2022

This was a pretty good hike. The first part is the most challenging part of it. Going up the hill that is steep requires good level of fitness and preferably good hiking shoes. The downhill after it is difficult as well since it puts so much pressure on the quads.

JEP BOIX Jul 12, 2022

Celebro que hagis gaudit d'aquesta bonica sortida. Així dóna gust compartir. Gràcies per comentar-la i valorar-la. Salut Ashkan Ahmadi!
    I celebrate that you enjoyed this beautiful outing. So it's nice to share. Thanks for commenting and rating it. Hi Ashkan Ahmadi!