Photo ofColl de Hestskarð, entre Siglufjördur i el llac Héðinsfjarðarvatn a la colàrsega del fiord de Héðinsfjördur Photo ofColl de Hestskarð, entre Siglufjördur i el llac Héðinsfjarðarvatn a la colàrsega del fiord de Héðinsfjördur Photo ofColl de Hestskarð, entre Siglufjördur i el llac Héðinsfjarðarvatn a la colàrsega del fiord de Héðinsfjördur

-178 ft
August 31, 2019
August 2019

near Siglufjörður, Norðurland Eystra (Lýðveldið Ísland)

L'ascensió al coll de Hestskarð és una bella excursió per paisatges espectaculars, com és propi d'Islàndia! La part superior de l'excursió constitueix una forta ascensió per tartera, tot fent llaçades, cada vegada més àmplies i més atrevides, en flanqueig lleument ascendent per la cada vegada més inclinada tartera.
La ruta està marcada amb estaques grogues. És la part inicial d’una altra ruta, circular, que retorna a l’inici passant pel pas de Hólsskarð més al sud.
Vam deixar el cotxe a la cota 74 m, a la dreta del túnel que comunica el fiord de Siglufjördur amb el llac Héðinsfjarðarvatn, al sud de la colàrsega del fiord de Héðinsfjördur, a l’est. Vam seguir la pista de la riba dreta --la nostra esquerra-- de la riera Skútuá, al mig de la vall d'origen glacial Skutudalur, en direcció sud-est. Seguidament vam tombar a l'esquerra per enfilar-nos, decididament, pel flanc est de la vall. Recomanem seguir el corriol indicat, més o menys, per les estaques. Al cap de 250 m de desnivell ascendent, durant els quals haurem passat per la riba dreta d'una bella cascada, l'ascensió es fa més suau i discorre per terra volcànic. Passem prop i travessem, rierols per on s'esmuny l'aigua que ve del peu de la gran tartera, al fons i davant nostre. Així arribem al peu de la imposant tartera, cota 450 m, on comencen les llaçades que ens duran fins el coll de Hestskarð, cota 620 m, llaçades que seguirem prenent compte de no relliscar.
El coll de Hestskarð, entre el cim de Hestkaðshnjúkur al nord i el de Pallahnjúkur al sud, és magnificent! A l'est, a l'altra banda de per on hem pujat, gaudim de la vista sobre l’àmplia vall glacial –totes les valls ho són-- que baixa al llac de Héðinsfjarðarvatn. A l'oest, mirant cap el cantó per on hem pujat, admirem les valls de Skútudalur, en primer terme, i d'Skarðsdalur, al fons, on s’entreveuen les instal·lacions, no gaires, d'una estació d'esquí a cotes baixes, atès que estem prop del cercle polar àrtic. Si dirigim la vista als 360º destaquen congestes, glaciars, cims, prades, tarteres i l’oceà polar àrtic, un espectacle inhòspit i plàcid alhora, majestuós en definitiva!

PictographIntersection Altitude 220 ft

A l’esquerra, seguint el rierol.