Coll de Creus-Coll de la Traba-Les Masies de la Vall de Sauvanyà

Photo ofColl de Creus-Coll de la Traba-Les Masies de la Vall de Sauvanyà Photo ofColl de Creus-Coll de la Traba-Les Masies de la Vall de Sauvanyà Photo ofColl de Creus-Coll de la Traba-Les Masies de la Vall de Sauvanyà

January 7, 2021
January 2021

near Ortedó, Catalunya (España)

Les Masies de la Vall de Sauvanyà
Preciosa ruta a pocs km de La Seu, plena de historia i de vida. La zona de l´itenerari es de color vermell, el vernell de la terra plena del mineral més abundant a la terra, el ferro molt oxidat amb petites capes de gresos i conglomerats intercalats. Formacions rocoses sedimentàries salpicades amb la vegetació de la zona, pins, alzines, roures, argelagues, boig i travessades per alguns torrents que en segons quines zones, estaven glassats. La ruta transcorre per 4 masies abandonades i el poble abandonat de Sauvanyà a on fins als anys 60 encara hi vivia gent. L´itinerari està qualificat com moderat però en algunes parts requereix d´esforç físic i en altres d´habilitat tècnica