Photo ofColl de Comiols – Roca Roja (100 cims) – Grau de Moles – Benavent de la Conca – Lo Grau Curt Photo ofColl de Comiols – Roca Roja (100 cims) – Grau de Moles – Benavent de la Conca – Lo Grau Curt Photo ofColl de Comiols – Roca Roja (100 cims) – Grau de Moles – Benavent de la Conca – Lo Grau Curt

February 14, 2024
February 2024

near Benavent, Catalunya (España)

Esplèndida i atractiva caminada des del coll de Comiols, límit d'entre les comarques de la Noguera i el Pallars Jussà, per seguir la serra de Benavent, en la que el seu punt principal, és la Roca Roja (muntanya inclosa en el repte dels 100 cims de la FEEC). Des del seu cim, on hi ha un vèrtex geodèsic, és pot gaudir de molt bones vistes vers la plana cap a Isona i la Conca de Tremp, amb les muntanyes i serres del Boumort per una banda i les del Montsec de Rúbies per l'altre, delimitant la zona.

A la sortida del coll, hem trobat primer un seguit de indrets on durant la guerra Civil, hi havien nius de metralladores i búnquers, passats el quals, arribem al petit puig de Sant Miquel, que dona pas a la pujada a la Roca Roja. Seguim tota la carena de la serra de Bernavent, fins arribar al Grau de Moles, on hem davallat cap al poble de Benavent de la Conca.

Desprès de visitar la població, hem tornat a remuntar, aquest cop per Lo Grau Curt, que de manera suau ens ha permès arribar de nou a la carena de la serra, passant altre cop pel puig de Sant Miquel i retornant amb poca estona al punt de sortida, del coll de Comiols, des del que podem gaudir de bones vistes sobre part del recorregut fet, la Conca de Tremp, amb els Pirineus nevats com a teló de fons.

Ruta circular des del Coll de Comiols passant per:
- Sant Miquel (1.4 km)
- Cim Roca Roja (2.8 km)
- Mirador Benavent (3.3 km)
- Grau de Moles (6.3 km)
- Benavent de la Conca (10.1 km)
- Santa Margarida (10.5 km)
- Lo Grau Curt (12.1 km)

Photo ofSortida i arribada - Coll de Comiols Photo ofSortida i arribada - Coll de Comiols Photo ofSortida i arribada - Coll de Comiols