Coll de Bracons-Puigsacalm-Sant Privat

Photo ofColl de Bracons-Puigsacalm-Sant Privat Photo ofColl de Bracons-Puigsacalm-Sant Privat Photo ofColl de Bracons-Puigsacalm-Sant Privat

March 6, 2014
August 2013

near Joanetes, Catalunya (España)

És una ruta clàssica. Pujar el Puigsacalm per un costat: Collada de Bracons. I el baixar per l'altre: Sant Privat d'en Bas. Es pot fer una mica llarga, però no hi pasos perillosos. El tros de Puig dels Llops a Santa Magdalena és el més complicat, hi trobem en un lloc tres ferros i en un altre una cadena, però es fan trossos més difícils sense suport. La baixada a Sant Privat es pot fer per diferents camins: Les Olletes, El Camí dels Matxos i el Salt del Sallent. Nosaltres l'hem fet per Les Olletes. Com atractiu hi ha tres miradors espectaculars: El Puigsacalm, el Puig dels Llops i Santa Magdalena.

Coll de Bracons

Inici de l'excursió

Pels Tossals s'arriba també al Puigsacalm. És una ruta més aèria i de pujada més dura. Nosaltres anem per Font Tornadissa.

Collada Sant Bartomeu

D'aquí surt un camí ca va cap al Pic de l'Àguila.

Seguint les indicacions del camí al Puigsacalm arribem a la Font Tornadissa.

Ras de Manter

De la font Tornadissa s'ha de pujar els Rasos de Manter. S'ha d'anar cap el nord (pujada) i un cop a la carena seguir-la fins arribar a un filat amb indicadors.

Punt més alt de la contrada, vista espectacular. Les fotos les deixem per fer-les des de Puig dels Llops

Puig dels Llops

Una altre vista espectacular.

Camí­ pas dels Burros

D'aquest punt surt el camí del pas dels Burros, que passant per davant del Puigsacalm, molt aeri, va a sortir a un collet entre Civadetes i l'inici de la pujada final al Puigsacalm

I. Santa Magdalena

Encreuament de camins

Vista espectacular. És el tercer mirador d'aquesta sortida.

Hi Ha una baga excepcional

Per anar a la font s'ha de baixar i tornar a pujar pel mateix camí

Trencant de camí d'Itinerannia cap a Joanetes

Can Turó

Restaurant, bar final del recorregut. I d'aquí al pla d'en Xurri a agafar els cotxes.