Coll de Bracons-Puig Tosell-Puigsacalm-Font Tornadisa-Coll Bracons

Photo ofColl de Bracons-Puig Tosell-Puigsacalm-Font Tornadisa-Coll Bracons Photo ofColl de Bracons-Puig Tosell-Puigsacalm-Font Tornadisa-Coll Bracons Photo ofColl de Bracons-Puig Tosell-Puigsacalm-Font Tornadisa-Coll Bracons

March 20, 2015
March 2015

•   5 2 Reviews

near Joanetes, Catalunya (España)

Ruta circular sortint del coll de Bracons i pujant cap al Puig Tosell (el cim més alt d'Osona). Hi pujem pel camí que es fa servir, a la Marxa de resistència de Pels Camins dels Matxos, per baixar.

D'aquesta manera guanyem alçada bastant ràpid, i és un camí molt menys transitable que la ruta normal que passa per Font Tornadissa. Moltes vegades aconseguirem estar pràcticament sols la major part del recorregut.

Un cop al Puig Tusell, fem una petita baixada i anirem direcció al Puigsacalm, on a Rasos de Menter ja agafem el camí normal.

La tornada, per fer-la de forma circular i no tornar pel mateix camí, he optat per fer-la per Font Tornadissa. Aquesta ruta tant es pot fer amb un sentit com amb un altre, sense gaires problemes (només vigilar una mica a la baixada de Puig Tusell cap a Bracons).

Si no s'hi ha pujat mai per aquí, és recomanable fer-ho, una ruta bastant xula!!!

Coll de Bracons

La collada de Bracons és un port de muntanya situat entre els municipis de Sant Pere de Torelló a Osona i La Vall d'en Bas, a la Garrotxa, a 1.132 m. d'altitud. És partió d'aigües entre les conques del Ter i el Fluvià. La collada marca el final de les carreteres BV-5224 que arriba a Manlleu per Sant Pere de Torelló i GIV-5273, que cap al nord-est connecta amb la C-152 passant per Joanetes.

Font Tornadissa

La font Tornadissa és una font que hi ha pujant al Puigsecalm pel camí normal més o menys a meitat de camí. Aquesta font diria que no hi ha cap garantia sanitària, però jo hi he begut molts cops aigua i mai m'ha passat res. És un bon lloc si vas amb els nens per parar a menjar alguna cosa.

Puig Tusell

El Puig Tusell és el cim més alt d'Osona. La ruta més directa i normal per accedir-hi és des de el coll de Bracons pujant cap al Puigsecalm. A diferència del Puigsecalm, no és un cim gaire concorregut, cosa que a mi m'agrada bastant.

Puigsacalm

El Puigsacalm és una muntanya de 1.514 metres que es troba al municipi de la Vall d'en Bas a la Garrotxa. És el punt més alt de la Serralada Transversal. Hi ha diverses maneres de fer el cim, però les vies més utilitzades són les següents: 1. Des de la collada de Bracons a 1.132 metres. 2. Des de Joanetes, a 600 metres, passant pel Puig dels Llops. Tanmateix, hi ha tres variants: per la Mare de Déu de les Olletes, o per algun dels dos camins "dels ganxos".

Rasos de Menter

Aquest punt és on hem d'agafar la desviació, i creuar la porta de fusta (Si us plau, deixeu-la tancada) per acabar de fer l'últim tros direcció el Puigsacalm.

• Photo of marta.ferrer
    marta.ferrer Mar 21, 2015

Una ruta molt maca i a d'alt si fa bo gaudeixes de unes bones vistes!!!

• Photo of Jorge González
    Jorge González Jan 4, 2022

L'he fet aquest matí i m'ha agradat molt, gràcies! Trobo que la dificultat la veig més com a moderada per la pujada parcialment equipada fins al Puig Tosell.